Het weer 's zomers

• Rob

Theo,

Ladakh is wel een onderdeel van Jammu & Kashmir als ik het goed begrepen heb.

Rob

• Kannadiga

Ladakh is een onderdeel van Jammu & Kashmir. De oorspronkelijke bewoners van dit gebied, de boeddhisten dus, willen graag een aparte status. Dit om de steeds verder gaande islamisering van dit gebied tegen te gaan. De regering van Kashmir erkent geen aparte status.

Volgens mij geen gevaar voor toeristen, misschien wel voor de oorspronkelijke bewoners.

• mitmig

Rob, je hebt het goed begrepen!!

• Corneel

Rob schreef:

>

> "Maar mijn vrouw en dochter gaan ook mee, en die willen juist

> het “echte” India zien."

>

> Corneel,

>

> Wat willen je vrouw en dochter zien dan:

> weduwenverbrandingen en bedelende weeskindjes?

>

> Wat bedoelen zij met het “echte India”?

>

> En wat voor beeld heb je zelf bij de Himalaya?

> De Mount Everest ligt in Nepal.

>

Gelukkig is komende zomer nog erg ver weg, dus hebben we alle tijd om ons te verdiepen. Wat zij graag willen zien is de totaal andere cultuur, de dorpjes, een beetje steden en de natuur zoals die in het zuiden van India te zien en te beleven is. Echt een heel goed beeld hebben we nog niet. Maar voordat we ons gaan verdiepen is het wel handig om te weten welke delen van het land verzuipen in het water en waar je nog wel redelijk op vakantie kunt gaan. Bedelende weeskindjes zijn denk ik wel onontkoombaar. Die verbrande weduwen zit ik niet zo op te wachten…

Zelf ben ik fanatiek alpinist en heb ik denk ik wel een redelijk beeld van de himalaya. Maar misschien moet ik er daarom juist niet heen gaan, want samen met mijn gezin kan ik daar toch niet gaan doen wat ik graag zou willen. Himalal Pradesch lijkt me schitterend. De oorsprong van de Ganges bijv. of de Kulu vallei. Ladakh ziet er op de foto's wel erg kaal uit.

Als er nog meer ideen zijn over het weer, houd ik me aanbevolen.