bombay / mumbai

• Ilia

Wie kan mij vertellen wat/waar het leuk is in Mumbai? Ik zoek gezellige drukte, strand. Heb iets over Chowpatty gelezen, maar ook over Juhu. Dit ligt nogal ver uit elkaar en ik heb geen idee waar ik me op moet richten. Alle overige tips voor leuke trips (niet lang reizen) rondom Mumbai zijn van harte welkom. Alvast bedankt,

Ilia

• mitmig

Hoi Ilia, Chowpatty en Juhu zijn fantastische stranden om mensen te kijken en lekker te eten maar niet om te zwemmen. Als je strand zoekt om te zwemmen vind ik Murud Janjira (zuidelik van de stad, boten vertrekken vanuit Gate way) wel een leuke plek om een paar dagen te stranden. Als je wilt zwemmen en de stad niet wilt verlaten en je wilt ongestoord een paar baantjes trekken, breadge candy club. Dit is een beetje poch club maar westerlingen mogen er zo binnen (tegen betaling natuurlijk) ze hebben een prachtig zwembad en een perfect restaurant waar je bijvoorbeeld een goeie australische steak kan eten!

• namaste

Suggestie:

Ik vond de gateway of India en daarna een boottochtje naar Elephant Island wel leuk om te doen. Hier zie je de koloniale arc die uitkijkt over de haven van Mumbai.

Met de boot ga je naar een klein eiland waar je na een behoorlijke klim, in de rotsen uigehakte tempels kunt bezoeken.

Is wel erg toeristisch allemaal dus met de gezellige drukte zit het vast wel goed.

Namaste

• Bianca

Wij hebben erg genoten van het rondrijden in de dubbeldekkers.

Gewoon lekker boven gaan zitten. Ze zijn open dus het is dan lekker koel en je ziet het stadse leven aan je voorbijgaan. Net een film. Kom je bij het eind van de buslijn, stap je over in de volgende bus die voorbij komt. Je komt zo op allerlei leuke, onverwachte plekken en als je het zat bent, dan neem je de bus terug naar waar je vandaan gekomen bent.

Wij hadden ook het geluk dat we zijn gevraagd als figurant in een Indiaase film. Erg leuk op de set, heerlijk gegeten en we werden op de koop toe ook nog behoorlijk betaald. We zijn in 2 dagen tijd 2 keer van de straat “geplukt” en zijn hier 1 keer op ingegaan.

Fijne tijd!

• Ilia

Alvast bedankt voor deze leuke tips! In sommige hotel reviews lees ik “ver van downtown”. Kan iemand mij vertellen waar, in welke buurt, downtown is en of het daar gezellig is. Verder ben ik inmiddels ook gewezen op de wijk Colaba, weet iemand daar iets over? Wederom alvast bedankt voor alle leuke tips! Ilia

• Anita

Colaba is gezellig, veel winkels op colaba causeway en daar is ook de gateway of India, zoals eerder genoemd en het beroemde taj mahal hotel.

• Bianca

Colaba is de wijk waar de meeste back-packers zitten. Het is er wel gezellig. Dit is ook de wijk waar we 2 keer gevraagd zijn om aan een film mee te doen omdat ze weten dat hier veel jonge, blanke mensen zijn. Het is bovendien centraal gelegen.

• Ilia

Thnx! Nu hoop ik nog dat iemand een goede tip heeft voor een redelijk geprijst guesthouse of hotel in Colaba. Ik heb al opgekregen Maria Lodge, Gulf Budget. Heeft iemand daar ervaring mee? We zoeken iets van max 25 euro per kamer. Ik wacht weer jullie reacties af, alvast bedankt.

• yvonne

Sea Shore….

Yvonne