Overstap India

• marlies

Hoi,

wij vliegen in maart naar delhi. We komen om 4 uur 's nachts aan en moeten dan uitchecken om dan vervolgens weer in te checken voor de vlucht naar Kathmandu, die om 6.45 vertrekt. Heeft iemand ervaring met deze korte overstap (waarbij dus ook uit- en ingecheckt moet worden). Is het aan te raden online in te checken en dan vervolgens alleen de bagage nog te doen (ik moet eerst nog controleren of wij online kunnen inchecken)?

Heb ik een transit visum nodig als ik dus WEL uitcheck, maar NIET van het vliegveld af ga? Ik heb geen idee hoe dat zit. Ik weet ook niet hoe dat in Schiphol in zijn werk gaat. Ik neem aan dat wij eerst naar de bagage band moeten en dan rennen naar de check-in… het zal redelijk krap in de tijd worden!

Ik hoop op jullie advies en ervaring met delhi airport.

Dank!

-Marlies

• marlies

Trouwens… ik lees net ook op het forum dat er mensen zijn die hun baggage laten doorlabelen. Hopelijk is dat voor ons ook mogelijk. We hebben een e-ticket amsterdam-istanbul-delhi (allemaal turkish airlines) en een e-ticket delhi-ktm (jet-airways).

Misschien kan iemand zijn ervaringen delen?

dank!

• Shirley de Munnik

Als je niet door de douane hoeft, heb je volgens mij geen visum nodig.

• marlies

Ja inderdaad, dat lijkt me ook… maar dan hangt het af of de bagage doorgelabeld kan worden. Heeft iemand enig idee wanneer baggage doorgelabeld kan worden? hangt dat af van het vliegveld?

Ik heb het een keer gehad dat ik een volledig e-ticket had van amsterdam -zurich - johannesburg - livingstone. Op de heenweg kon het toen volledig doorgelabeld worden. Terug echter niet, omdat Livingstone die mogelijkheid niet had.

Wellicht heb ik dan wel een kans dat het op schiphol wel kan, hoewel het nadeel is dat geen volledig ticket is… 1 ticket dus van amsterdam - istanbul - delhi en het andere ticket naar kathmandu…

Misschien schiphol eens een mailtje sturen :) of turkish airlines…

• Shirley de Munnik

Ja ik zou het eerst vragen aan het bureau waar je hebt geboekt en als dat geen antwoord geeft, informeer op Schiphol. Volgens mij kun je daar wel laten doorlabelen als je het vraagt….

• marlies

ga ik zeker doen, Shirley! het zou me een hoop zorgen schelen als ik weet of dat zou lukken :)

dank voor je antwoord!

• Herman

Ik vlieg regelmatig naar India en mijn ervaring is;

Op Schiphol zeggen ze soms (niet altijd) uw koffer wordt door gelabeld, maar elke keer weer komt mijn koffer in Delhi of Bombay gewoon op de band, pak hem op en 100 meter verder lever ik hem weer in bij de maatschappij waar ik verder mee vlieg,

Het verandert daar met de dag.Op beide vliegvelden zijn op het moment grootschalig aan het uitbreiden en verbouwen .

Dus ik zou zeggen gewoon even checken in Delhi.

Zeker ook in Bombay checken

Marlies een prettig verblijf in India (you love it or you hate it )

Ik ga van de week weer (dit maal Delhi) en laat je mijn ervaring wel weten.

• marlies

Hoi Herman,

dank voor je informatie. De keren dat jij toen weer 100 meter verder hebt ingecheckt, was bij binnenlandse vluchten denk ik?

Wij vliegen door naar Nepal, dus ik denk dat wij ergens anders moeten inchecken. Maar wellicht niet, dan zou het fijn zijn, want dan redden we het wel in die 2,75 uur :)

Veel plezier in India! Ik zou het fijn vinden als je je ervaringen op het vliegveld Delhi deelt :)

• herna

Marlies, op het Nepal prikbord is onlangs die vraag ook gesteld, o.a. ook over het doorlabelen van de bagage. Misschien vind je daar ook nog info.

Topic van Liesbeth transitvisum 26-9-2008

• marlies

Inderdaad ik zie het, dank voor de tip!herna schreef: