Hampi

• lucienne

Wie heeft er informatie voor mij over Hampi?

En waar je het beste kunt overnachten daar.

Groet Lucienne

• Kannadiga

Informatie over Hampi / Vijayanagara:

http://en.wikipedia.org/wiki/Vijayanagara

• Paul Broekman

In de buurt van Hampi ligt Hospet en ik overnachtte daar twee keer. De laatste keer in een prima overheidshotel met goedkope en luxe kamers.

Verder kun je als je tijd hebt ook naar Badami (ook een redelijk goed overheidshotel) en Aihole. Zeer bijzonder. In de omgeving van Badami is ook veel te zien.

Hampi is nogal toeristisch maar de moeite waard. Het heeft een beetje een neo-hippie uitstraling met navenate hotels. En fiets huren geeft je de mogelijkheid alles op je gemakje te bekijken.

http://hospetcity.gov.in/

www.indnav.com/servlet/Browse?mt=goToName&name=Hospet

www.art-and-archaeology.com/india/aihole/aihplan.html

www.art-and-archaeology.com/india/badami/baplan.html

www.art-and-archaeology.com/india/pattadakal/pat0.html

• kees m

Als je naar Hampi wil is het beste hotel uit onze ervaring:

hotel mayura bhuvaneshwari

kamalapur

tel 08394-241474/241574

ligt op vier km van hampi.Hospet vinden wij niet aan te raden>zeer vies en we zijn wel wat gewend.

Je vroeg ook voor een chauffeur om je vanuit Goa te brengen naar Hampi en Gokarna.Sachin Mandrekar (uitstekend goed engels, aardige vent)

mob 9822685669

Gaura Vaddo Calangute

Maar het is aan te bevelen om met de trein naar Hospet te gaan en je van daaruit naar het hotel te laten brengen met tuk en dan iedere dag de tuk te nemen.Ziet dan veel meer en je komt makkelijker op verschillende plaatsen..

Aardige en goede tukdriver is Krishna tel 0091 880465342

Hebben hier een paar dgn mee rondgetoerd met vieren in de tuk) gaat allemaal.

grjes kees m

• Sundri

Waarom noem je dat een tuk? In India heet dat toch een riksja…

Ben het eens met jou, Kees. Ik zou ook niet in Hospet verblijven; echt geen leuke plaats. Gewoon logeren in Hampi zelf, dan heb je zelfs alle archeologie op loopafstand of fietsafstand. Met dat erg toeristisch vond ik het zelf nogal meevallen, maar ik was er in april. Wellicht is het in de wintermaanden drukker.

• Nestor-F

Ik was er in november 2006 en wij 4 waren de enige westerse bezoekers. Verder waren er alleen enkele Indiërs. Eigenlijk maakte het enorme complex op mij een verlaten indruk. Foto's maken was makkelijk, je hoefde niet te wachten tot de bus Japanners was vertrokken. Overigens waren de wegen toen in dit gebied erg slecht en werd daar volop aan gewerkt met de nodige vertragingen.

• Shanti

Het is zeker aan te bevelen om met de trein (8 uur reizen) te gaan, maar vergeet niet om meteen de terug reis te boeken. En je met een riksja rond te laten rijden is inderdaad aan te bevelen.

Maar met z'n vieren in een riksja? Jeetje dan moet je wel erg slank zijn. In die warmte en dan 4 man op dat klein bankje (voorin zit de bestuurder toch?), lijkt me erg plakkerig. Ik ga voor een beetje comfort en voor de prijs hoef je het niet te laten dacht ik.

• kees m

was grote tuk , dus voor twee en achter drie

was gezelliger dan twee tuks

grjes kees m

• Shanti

Ja, dan is het ook prima te doen. Wij hebben ze destijds niet gezien. Maar wij waren daar met 3 echtparen en dan wordt een grote tuk/riksja tukja of is het tuktuk, zelfs nog krap.

Wij hebben gezien dat 12 mensen (ook kinderen erbij) in de tuk gingen en ook nog het nodige wasgoed.

Groetjes

• Sundri

Zo'n grote riksja heet in India een Vikram