Reisperiode India

• willem

Hallo,

Zo als eerder hier gemeld wil ik volgend jaar naar Noord India ,Himachal Pradesh en Ladakh.

Na het nodige te hebben gelezen zit ik toch met een paar vragen ,ik wil ook naar de omgeving van Shimla en Manali (Kullu en Parvati valley,s en Great Himalayan National Park)

Aangezien ik ook naar Leh wil zit ik aan de reisperiode Juli -September vast , mijn vraag is of het in die periode ook een goede reistijd is voor Shimla en Manali aangezien ik hier diverse tegenstrijdig heden over lees ,ivm hevige regenval .

Graag hoor ik van mensen die er ook in die periode zijn geweest en hun ervaringen en tips.

Willem

• Wieteke

Ik denk dat de tijd die je nu hebt het slechtst is voor Himachal. Ik ben er zelf in maart/april geweest, maart was lekker, april werd al steeds heter (30 graden). Daarna ben ik weggegaan maar zaten vrienden er nog wel, de regen kwam toen met bakken uit de hemel. 1 vriendin heeft er tot en met september gezeten, september was wel weer lekker. Ikzelf zat in Palampur (vriendin ook), noorden zal nog wel iets anders zijn (koeler).

• Sundri

Voor Ladakh is juli - september absoluut de beste reisperiode. Sterker nog: juli en augustus zijn de enige maanden dat je 100% zeker over de weg naar Leh kunt reizen. In alle andere maanden heb je kans op wegblokkades door sneeuwval. Manali zal ook wel goed zijn. Ik ben daar eens geweest in november en toen vond ik het er al behoorlijk koud; in november sluit het toeristenseizoen in Manali. Shimla zal wel warmer zijn dan Manali; dat ligt wat minder hoog.

• willem

> Manali zal ook wel goed zijn.

Het gaat mij er vooral om of het Moesson tijd is in en rond Shimla en Manali , tempraturen extremen daar gelaten is wat van minder belang .