body-burnings

• ouwe henk

hoe zou het komen dat men aan de ganges zo moeilijk doet over het foto's maken van de body-burning

terwijl men daar in andere streken,bijv,,puri aan de oostkust totaal geen problemen mee heeft

het werd zelfs aangemoedigd

• theo

Teveel belangstelling voor intieme gebeurtenissen.

In Pasputinath Kathmandu is er geen aanmoediging, integendeel.

Maar daar is het toerisme (nog) niet zo massaal.

• willem

Omdat men daar meer aan het tourisme wil verdienen , was er zelf een paar jaar geleden met camera en eerst een praatje toen de mogelijkheid om eventueel tegen betaling foto,s/video te maken ,als je betaalt mag alles .

• ouwe henk

nee hoor Wim

wat jij beweert gaat niet overal op in india

in puri ] was midden in de stad in een grote zandbak, daar werden de lijken verbrand

er werd niet om geld gevraagd

er werd niet gebedeld, toen ik daar foto's maakte

dus waar het in de ene plaats wel mag, mag het in de andere niet

ik was ook in vanarassi, daar mocht het niet

heel simpel

• erik

Mijn idee is dat er rond de ghats in Varanasi mannetjes rondhangen die maar 1 reden daarvoor hebben: geld uit toeristenzakken kloppen. Ze horen niet bij de crematies, het zijn gewoon Indiase hangjongeren. En dat ze juist daar zijn lijkt me wel verklaarbaar, gezien de grote aantallen toeristen die er rondlopen.

Mijn wilden ze ook een keer geld afhandig maken (en ik had niet eens een camera bij me) en toen ik zei dat ik naar de politie met ze wilde, maar niet oom agent om de hoek (die ze kennen) maar het hoofdbureau, toen waren ze ineens weg.

De reden om iets “intiems” als een lijkverbaranding te fotograferen heb ik overigens nooit gevonden, maar dat is een ander verhaal.

• Rene

Helemaal mee eens, Erik. Hoe zouden wij het zelf vinden als een volslagen onbekende tijdens een begrafenis van een dierbare foto's loopt te maken?

Beetje het Eftelingsyndroom….

• ouwe henk

echte geitenwollensokken reactie

ik zei toch al, dat de nabestaanden het geen enkel probleem vonden, en dus ook niet om geld vroegen

wat is het probleem als men toestemming geeft

nog sterker er zelfs om vraagt

• erik

Al zijn ze het er mee eens, al vragen ze het aan me, ik hoef daar gewoon geen foto's van te maken.

• Khan

Wat is je probleem nu eigenlijk Henk?

Trouwens drop vinden ze in Nederland heel lekker, terwijl ze er in Belgie er van gruwen. Dat is maar een verschil van 200 km… ;-)

• willem

> wat jij beweert gaat niet overal op in india

Dat beweer ik toch ook niet , ik kan alleen spreken waar ik ben geweest (Vanarassi) , en daar was het alleen al het kijken op een bepaalde plek toegestaan tegen betaling en anders werdt men erg onvriendelijk .

In Nepal was men weer veel vriendelijker .