darjeeling

• peter

Beste mensen,

even een vraagje. ik ben op dit moment in india en ben van plan zo begin November naar Darjeeling te gaan voor een week. Ben niet echt van plan trekking tochten te doen maar meer een beetje uit te rusten en wat bezienswaardigheden te bezoeken.

heeft iemand een idee wat voor een temperatuur ik daar kan verwachten rond die tijd??

andere tips zoals goede hotels en wat te zien/doen zijn ook welkom.

alvast bedankt

• erik

Momenteel is het overdag 11 graden en ‘s nachts 4. Ik ben er wel eens in november geweest en toen was het overdag echt aangenamer. ’s Nachts wordt het alleen maar kouder.

Het Himalayan Mounteneering Institute is een bezoekje waard (allerlei Everest memorabilia en zo (en de telescoop van Hitler?). Onderweg passeer je de plaats waar Tenzing Nrogay is gecremeerd.

In de zoo liepen ooit 2 sneeuwluipaarden, geen idee of die nog leven. Het Tibetaanse “vluchtelingenkamp” is ook aardig, net als een theeplantage bezoeken.

En verdr een beetje rondhangen daar, ik vond het altijd een aangenaam oord.

• bianca

Ik ben er ooit eind november geweest en toen lag de temperatuur continue rond 0. Overdag was het best aangenaam in het zonnetje maar 's nachts was het echt afzien. In eerste instantie een hotelletje waar we je de hele dag wolkjes in de lucht kon blazen van de kou, daarna een wat warmer plekje gevonden waar ze een klein straal kacheltje hadden. Wat wel handig is om te weten is dat je aardig af kunt dingen in de hotel omdat je buiten het seizoen zit.

veel plezier

• Anna

Moet je met de toytrain gaan. Is erg leuk!

Anna

• Cécile

Hoi!Wij zijn net terug uit India en zijn ook in Darjeeling geweest. Ik kan je aanraden om in het Dekeling Hotel te gaan logeren: ligt centraal en een heel tof hotelletje. Tibetaans, heel knus, heerlijke ontbijtjes, leuke kamers, leuke publieke ruimtes waar je ff lekker kunt zitten, lezen etc (er liggen tijdschriften), ze hebben een bieb, je kunt er internetten en super aardig personeel. De receptionist is super behulpzaam en je kunt allerlei toertjes via hem regelen. Heel handig. Wat te doen in Darjeeling:

- Zonsopkomst (als het niet bewolkt is) op Tiger Hill (neem de "de luxe kaartjes voor een onevenaarbare ervaring in een Indiase skybox :-) )

- Tibetan Refugee Self Help Centre (heel interessant)

- De vele Boedhistische kloosterjes

- Wandelen via een landelijk weggetje naar het dorp Ghoom (vraag de receptie naar de weg)

- Verder wilden wij de Singalia Ridge Trek gaan doen maar omdat ik ziek was, konden we dat helaas niet doen. Uiteindelijk hebben we toch een trekking van 1 dag gemaakt (30 km), helemaal super! Je wandelt in het grensgebied met Nepal en gaat ook de grens over. Prachtige uitzichten, dorpjes in the middle of nowhere, absoluut een aanrader. Ook via Dekeling geregeld.