treinreis jodhpur-jaisalmer

• floor

Hallo Indiagangers,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om met de trein rechtstreeks van Jodhpur naar Jaisalmer te reizen en zo ja hoe lang duurt deze reis dan ongeveer?

floor.

• PeterB

4095 DLI JSM Express vertrek 06.00 aankomst 12.45

4810 JU JSM Express vertrek 23.00 aankomst 05.00

• David

Er gaat nog een trein, volgens het spoorboekje althans: Trein 2JPJ vertrek 08.455, aankomst 15.20 uur. Deze trein gaat dagelijks. Tip: kijk eens op www.erail.in. Handige site, werkt wat makkelijker dan www.indianrail.gov.in.

• Khan

Houd er even rekening mee dat dit een normale “passenger train” is, die al ik goed heb uit wagons “unreserverd second” bestaat, dus geen gereserveerde zitplaatsen. Kaartjes kun je op de dag zelf kopen. Op sommige trajecten raken die treinen tamelijk vol. Is natuurlijk wel de beste ervaring voor de ware treinfan, ;-)

• Arnaud

In deze uithoek van India is het niet zo druk in de trein , valt heel erg mee.

Als je op de dag van vertrek een kaartje koopt, kan je gewoon liggen/zitten, wat je wilt.

In de nachttrein van Bikaner naar Jaisalmer had ik een coupe voor mezelf….

Heel unheimisch…… en dan weer stoppen in de middel of nowhere, je kijkt uit het raam en ziet alleen maar woestijn, de wind waait zachtjes over je wangen….overal zand…..

….de mooiste treinreis die ik daar heb gemaakt….

• floor

Hallo allen

Hartelijk dank voor jullie tips.

floor.