ashram

• Wessy

Hallo,

Ik wil graag volgend jaar een maand oid naar een ashram voor de ervaring en om een yoga/ meditatiecursus te doen. Echter, ik zie door de bomen het bos niet meer, ik wil nl. niet naar een toerisisch oord waar je enorme prijzen betaalt of waar het er allemaal commercieel wordt benaderd en uitgebuit. Heeft iemand een goede tip? Ik ben nog nooit in India geweest dus weet ook niet welke regio het meest aan te bevelen is, dacht zelf aan het noorden…

Alvast hartelijk bedankt!

Groet, W

• Kannadiga

Een authentieke ashram geeft geen cursussen en men spreekt er geen Engels. Laat staan dat er cursussen zijn in het Engels. Je zult daarom wel aangewezen zijn in toeristische oorden.

• Shirley de Munnik

Ik kan je in contact brengen met een collega van mij die regelmatig naar een Ashram in Delhi gaat. Hij mediteert onder de meester Rajinder Singh.

Als je interesse hebt, mail me dan even.

• Rob

Wessy,

Zelf heb ik geen enkele ervaring met Ashram's in India.

In mijn boekenkast heb ik de Ashramgids van Willemijn Bessem.

Inmiddels ook al weer tien jaar oud, maar misschien nog het lezen waard.

Niet meer in de boekhandel verkrijgbaar, misschien tweedehands.

Een tijd geleden had Willemijn zelf ook nog wat dozen met overgebleven exemplaren in haar kelder staan.

Voor de liefhebber misschien nog bij haar zelf verkrijgbaar.

Rob

• Marieke

Ik ben 2 keer in een Sivananda ashram geweest en dat is me erg goed bevallen. Het is geen authentieke ashram zoals Kannadiga bedoelt, maar wel een hele bijzondere ervaring. Er zijn het hele jaar door yogacursussen. Ik ben zelf in de ashram in Neyyar Dam (Kerala) geweest, een erg mooie plek, maar er zijn ook ashrams in Tamil Nadu en in het noorden (en in Europa, mocht je eerst kennis willen maken met deze yogastijl). Meer informatie is te vinden op www.sivananda.org.

• Wessy

Dank je Marieke,

ga er wat meer over lezen.. Wel prijzig, of valt het mee?

Groet, W

• Wessy

Bedankt, alle info is welkom. Is de meester verbonden met sos (science of spirituality)?

Groet, W

• Marieke

De ashrams in India zijn niet zo duur, die in Europa wel (maar die zijn dan ook een stuk luxer). Ik betaalde in Kerala Rs. 500 per dag en dat was inclusief maaltijden, yogalessen en overnachting in een eenvoudige tweepersoons kamer. Als je op een slaapzaal slaapt betaal je Rs. 350 per dag.

• Shirley de Munnik

Ik weet er verder niet veel over. Ik kan je alleen in contact brengen met die collega van me maar dan moet je me even mailen.

• Rob

De meeste bekende Ashram in India is natuurlijk die van Osho.

Kwam net een filmpje tegen:

http://nl.youtube.com/watch?v=6D7rWLzloOI

Tot nu toe een van de leukste.

Rob