Ik ga in januari en feb. naar India en ben van plan naar Gujarat te gaan. Wie is er al eens geweest en heeft goede suggesties over mooie plekken.
Alvast bedankt
Wim
Ik vond Bhuj een apart stadje, maar dat was voor de aardbeving. Junaghat moet je zeker heen gaan, bijzondere architectuur, leuk fort, aparte stad.
Waar ik niet geweest ben, en daar heb ik nu spijt van, is de little Rann of Kutch, waar je o.a. wilde ezels kunt bekijken.
http://www.nivalink.com/rannriders/index.html
Sasan Gir is ook de moeite waard. Het park zelf is wel mooi en je kunt er Aziatische leeuwen zien (al vond ik dat een hoog Beekse Begren gehalte hebben). Maar je zit er mooi in de lodge, kunt overdag lekker rondwandelen, veel vogels en als de trein op het station komt komen de apen uit het bos om voedsel te bedelen.
Wij gaan toevallig ook in die periode naar Gujarat. Wij vliegen naar Bombay, en vervolgens vliegen we door naar Diu.
Het traject wat wij globaal gaan doen, is Diu > Sasan Gir > Junagadh > Jamnagar > Bhuj > Ahmedabad > Mahesana > Idar > Mt Abu > Udaipur en vervolgns vliegen we naar Delhi.
Als je een goeie reisgids zoekt, en iets anders wil dan Lonely Planet: India Guide: Gujarat. Is een prima gids.
http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_b?url=search-alias%3Dstripbooks&field-keywords=gujarat
Diu is leuk, en zoals Erik schreef is Junaghat zeker een aanrader. Kijk er goed rond, er is erg veel te zien.
Paliana is ook de moeite waard (kijk ook in het dorpje zelf naar de vreemde beelden op de huizen) Er staan op een heuvel honderden Jain tempels. (3000 treden)
www.gujarattourism.com/destination/religious-temples/bhav_palitana.html
kijk ook op : www.gujarattourism.com/index1.html
Ook Ahmedabad is niet onaardig! Je hebt er autovrije wijken met veel houtsnijwerk aan de huizen. Ik vond het een leuke stad hoewel reisgidsen anders doen vermoeden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?