Kamelen

• KeesS

Eindelijk komt een lan gekoesterde wens in vervulling. In Oktober gaan mijn vrouw en ik richting India. Weer naar India want we komen er vanaf 1996 elk jaar ongeveer. Maar ik wilde al die tijd al een keer naar de Pushkar fair, de kamelen markt. Maar ja weet het, in die tijd is Oma jarig, ben ik zelf jarig, mijn klenzoon. Maar nu gaat het dus echt gebeuren. Volgens mij het meest fantastische schouwspel in de Wereld. Ik moet wel zeggen dat een Indiase vriend mij graag mee wil hebben de nacht in aldaar, als daar de kampvuren branden, de muziek speel en de sterren naar beneden vallen. Lijkt mij geweldig. Het enige waar ik me zorgen over maak is dat ze mijn vrouw willen hebben voor een paar kamelen!! En helaas ik weet de tegenwaarde niet! Maar goed, met enig onderhandelen komen we een eind denk ik.

• Anita

een oma is niet zo veel meer waard, denk ik en volgens mij hebben ze geen kamelen maar dromedarissen, hihi.

veel plezier daar.

• Kannadiga

KeesS schreef:

>

Het enige waar ik me zorgen over maak is

> dat ze mijn vrouw willen hebben voor een paar kamelen!! En

> helaas ik weet de tegenwaarde niet! Maar goed, met enig

> onderhandelen komen we een eind denk ik.

Rajasthan is geen Arabie. Dit soort praktijken werken niet in India.

• roy

hallo kees,

zelf ben ik ook een dierenvriend en zou graag ook richting Pushkar willen gaan.

een vraag wanneer wordt Puskar fair gehouden.

ik heb nog tijd om alles te regelen.

dag

roy

• KeesS

Dag Roy, de Pushkar Fair wordt gehouden van 10/13 november. Maar let op: de kamelenmarkt begint al dagen daarvoor. Wij gaan zelf rond 1 november naar Pushkar. De markt begint dan langszaam op gang te komen. het lijkt mij leuk om vooral de markt mee te maken. De Pushkar Fair is eigenlijk de afsluiting met een grote kermis en feesten. Ooit jaren geleden hadden wij het ook gepland (i.o. met een reisagent) maar kwamen aan met de Pushkar Fair, dus eigenlijk enige dagen te laat. Als je wilt gaan zou ik wel direct aan de slag gaan om te zoeken naar accomodatie. Heb je al een ticket? Tja, we noemen het wel de kamelenmarkt maar het is dus de camelfair, en een camel heeft daar inderdaad maar 1 bult maar drommedarissenmarkt klink nu ook weer niet zo goed. Als je gaat mooie tijd gewenst. KeesS.

• Kannadiga

Noem het gewoon ऊंठ का मेला (ūṁṭh-kā melā), zoals het ook genoemd wordt. Dan heb je geen gedoe met kamelen of dromedarissen.

• surya

Oent en Oentni