Goa

• Yvonne

Hallo

Wij, ik en mijn man gaan het proberen , lach nu niet ,we gaan overwinteren in Goa.

Van vrienden die daar al eens geweest zijn(2001) al veel info, gekregen.

Vliegtuig besteld en wel via Delhi. we gaan begin dec, 2008 en terug begin april. Eerste keer zo lang.Spannend!!!!

In 2004 een schitterende rond reis door zuid India gedaan met twee dagen uitrusten in Goa voor we terug moesten.En een beetje verliefd op Goa geworden ,

We verbleven toen in calengute waar??????

Nu is het verblijf in Goa geregeld.Grens candolim, calengute via internet gevonden.

Nu onze vraag wie kan ons een beetje op weg helpen met info wat wel en wat niet te doen in Goa,

Liefst geen opsomming of de mensen die daar wonen nu wel of niet deugen, het is hun land en wij komen op visite.

Yvonne

• richard venzelaar

zo da,s een lekker vooruitzicht ,wij gaan over 2 weekjes naar galangut en daarna door naar ut zuiden maar een aanrader vind ik cassandre dit is een leuk restaurantje op de main road richting het strand en niet te vergeten dolphin,s een srand tent eigenaar joy de souza lekker eten en gezellige sfeer incl schoonheidsalon .

nou fijne vakantie en veel plezier daar groet richard

• Paul Broekman

In Goa een scooter huren en het achterland bezoeken. Dat vond ik altijd leuk en interessant.

Dan is er de trip naar Hampi, Badami etc.

Zeer de moeite waard is een verblijf in Pascoal Organic Spice Village in Goa. Hun website ligt helaas plat.

www.pascoalfarm.com/

Waarschijnlijk ben je al in Old Goa geweest? De moeite waard.

• theo

Yvonne, heerlijk dit, ik heb dat ook eens gedaan in de winter, in combinatie met Nepal.

Ook niet gek, als ‘t in december te koud is in Nepal dan lekker naar ’t strand in Goa en daarna in februari weer terug naar de bergen de perfecte combinatie eigenlijk wel.

En dan in de zomer op Ameland.

Helemaal voor elkaar. :D:D:D

Gewoon ter plekke vragen wat leuk is aan mensen en je vind vanzelf wat jij het leukst vind. Genoeg te doen daar en Zuid India, daar raak je nooit uitgekeken.

Ik heb er 2 jaar gewoond en nog lang niet alle mooi plekken gezien. :(

Best jaloers. :D

• kees m

Hallo,

Alweer een nieuw Hollands paar erbij.Inmiddels zijn we er al met flink wat Hollanders, die het koude kikkerlandje ontvluchten.

Kijk ook maar eens op zoover.nl

Staan wat berichten van mensen , die er al heel lang komen.

Wij gaan voor de negende keer en wel van eind nov tot april

Ideaal lekkere temp, praktisch altijd zon en een vochtigheid tussen 30-40 %.

Dus ideaal voor de oude botten.

Prijzen , hoewel wat verhoogd nog altijd een schijntje bij de kosten voor levensonderhoud in Nederland (met dank aan Balkenende en consorten).

Alles, maar dan ook ales is te krijgen , en goedkoper, dus niets meenemen.

Inderdaad het verplaatsen doen we ook per scooter (kosten 100 rps per dag)

Indien meer info mail nr cjmmaas@home.nl

grjes Kees m

• Nestor-F

Maar waarom vliegen op Delhi? Dat ligt een zeer behoorlijk stuk van Goa af. Beter was te vliegen op Mumbai of een van de vele internationale vliegvelden in de “buurt”, zoals Trivandrium of Cochin. Ter vergelijking: waarom vlieg je naar Berlijn als je in Gouda moet zijn?

• Ineke M

Niet flauw bedoelt hoor, maar als ik de eerste 2 zinnen lees, dan krijg ik op een of andere manier een associatie met Benidorm. Vraag me dan af of er al patatje van Adje is.

Ineke

• Yvonne

Beste Nestor

Ik ben geïnteresseerd in de zeden en gewoontes in Goa en laat onze reisweg nu maar aan ons over

• Sundri

Ineke M schreef:

>

> Niet flauw bedoelt hoor, maar als ik de eerste 2 zinnen lees,

> dan krijg ik op een of andere manier een associatie met

> Benidorm. Vraag me dan af of er al patatje van Adje is.

>

> Ineke

Ineke, ik vind je gedachte niet gek. Hetzelfde kwam bij mij op. Iets in de trant van “dan wordt het tijd om een andere plek te zoeken”. Maar ik denk toch dat Goa leuk blijft, mits je een andere plek dan Calangute, Candolim of Baga opzoekt. De laatste keer dat ik er was, was rond de jaarwisseling 2006/2007. Toen vond ik het er al veel te druk en veel te veel lawaai in Baga. Ik zou er nog wel naar toe gaan, maar dan in een andere periode, b.v. ruim voor of ruim na de jaarwisseling met een rustiger verblijf in b.v. Anjuna of verder weg in b.v. Arambol of Palolem.

• kees m

Ga toch zelf eens kijken.

Er wordt maar gesproken over DRUK,DRUK, en nog eens druk.

Inderdaad rond Kerst en Nieuwjaar is het druk in Calangute en Candolim , maar HET IS GEEN Spanje en geen Turkijeen Thailand en Bali, waar het veel drukker is.

Wat is een strand zonder of iets te zien.vijf km ene kant niets vijf km andere kant niets.Heb je inderdaad schitterend in Kerala,Maharastra,Tamil Nadu , maar daar moet je heen als je geen mensen om je heen wil.

LAAT ons lekker naar GOA gaan en bekijk het verder zelf even waar je heen wil.

groetjes Kees m