4 weken Nepal en Tibet, wat te doen?

• Remco

Hallo allemaal,

Vanaf half oktober willen we graag rondreizen door India, Nepal en Tibet. In totaal zullen we zo'n 9 weken op pad zijn. Het idee is om minimaal 4 weken uit te trekken voor Nepal en Tibet en om van zuid naar noord te reizen. Zoals het er nu naar uitziet zal onze reis starten in Chennai en eindigen in Kathmandu.

We proberen met veel moeite een programma in elkaar te zetten. Maar het valt nog niet mee om een keuze te maken uit al dat moois. Hopelijk kunnen jullie ons wat tips geven voor dingen die we in die periode zeker moeten gaan zien en dingen die we beter kunnen laten.

Ik hoop dat jullie een beetje kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten,

Remco

• theo

Vervolg;

Vlieg van Delhi naar Kathmandu, bus is wel heel erg lang.

KTM, Thamel, Durban Suare, Bakthapur, Mokey-temple, Bodhanath, Sarnath.

Chitwan (Wildpark) Pokhara, trekking naar keus, daar kun ja uit alle soorten kiezen. :)

Met de bus terug naar KTM, daar visa regelen voor Tibet voor een groepje.

Tibet Lhasa + Kloosters en bergen naar keuze.

Superrrr, veel plezier en let op hoogteziekte aldaar. :( Test alvast uit tijdens je trekking in de Annapurna. ;)

• willem

Weet iemand of er ook Lowcost kan worden gevlogen naar Kathmandu vanuit Delhi of Bombay.

Alvast bedankt , Willem

• theo

Ja, dat kan redelijk goedkoop, er vliegen goedkopere vliegmaatschappijen op die route.

• Tony

Vanuit Kathmandu in ieder geval vliegen naar Lhasa. Volgens mij is de weg na oktober gesloten aangezien je half november daar bent is vliegen de enige optie. Je zal dit ook georganiseerd dienen te doen aangezien je anders geen visum krijgt voor Tibet. Hiernaast lijkt me in 5 weken van Chennai naar Nepal ook redelijk snel. Misschien tussendoor ook vliegen of korter in Nepal zijn en niet naar Tibet.

Tony