malariapillen kopen in india

• Sundri

Geen pillen slikken is mijn devies. Maar wat jij doet, moet je natuurlijk zelf weten.

De eerste keer in India had ik wel pillen geslikt. Doodziek ben ik ervan geweest, dat was 1 x en nooit meer; braken, diarree, het spoot er aan twee kanten tegelijk uit, enz. En dat was beslist geen voedselvergiftiging; dat heb ik later ook weleens gehad en dat is heel anders. (Sorry, beetje vies verhaal).

De malariavariant, die in India voorkomt, is zeer goed behandelbaar. (Niet de tropicana variant, die Theo beschrijft). De broer van een Indiase vriend van mij kreeg het. Werd pas na een week gediagnosticeerd. Is daarna behandeld en na een week was hij er al bovenop! Hij was alleen een tijdje wat moe, omdat malaria je rode bloedlichaampjes aantast en dat veroorzaakt bloedarmoede.

Zoals Theo zegt, het is je reinste chemische troep, die pillen, die artsen in NL je willen laten slikken.

En wat dacht je van die meer dan 1,1 miljard Indiërs. Je dacht toch niet dat die hun hele leven malaria tabletten slikken? Toch heeft nog nooit zelfs maar één van mijn Indiase vrienden malaria gehad, behalve die ene broer dan…

Stel nu dat je griepachtige symptomen krijgt. Ga dan direct (in India) naar een arts en laat je behandelen. Snel behandelen is het beste en bovendien weten artsen in India veel beter hoe te behandelen. Dat is volgens mij de beste manier om hiermee om te gaan. Voor alle duidelijkheid: ik ben al 15 keer in India geweest met een reisduur van 3 weken tot 2 maanden per keer en tot 3 x per jaar.

• herna

Hier in Spanje zegt de GGD dat malariapillen niet nodig is,ook niet in Chitwan. ook weer verwarrend dus!

Maar zoals Theo al zegt: het is niet nodig.

Veel plezier in Nepal.

p.s. voor Theo, het bericht van Sylvia was al vanuit Amritsar verstuurd en ze gaat volgende week al naar Nepal. Groetjes Herna

• Tru

Je hebt het over naar de dokter gaan in India, Hoe zijn daar de ervaringen mee (dokters en/of ziekenhuizen) Kan je daar goed naar een dokter of is het aan te raden naar een ander land te gaan of naar een bepaalde plaats?

Ben tot nu toe in Ghana, Laos en thailand in het ziekenhuis geweest, alleen in het laatste land wil je in het ziekenhuis zijn (nou ja.. willen nooit ;))

• Ash

In de meeste gevallen een bezoek aan doktor kost Rs 200 - Rs 300 in India.

Het is wel aanraden om naar doktor te gaan om een prescriptie te vragen. In India speelt elke apotheek doktor een beetje en het kan soms gevaarlijk zijn.

• Nestor-F

Een andere mogelijkheid is het fytotherapeutisch middel Arthemisia Annua. Ook dit kan profylactisch ingezet worden. Begin dan 2 tot 3 weken voor vertrek met 3 maal daags 1 tablet. Slik dit door tijdens de reis, tot 2 weken na terugkomst. Artemisia Annua wordt in bepaalde gebieden waar de malariaparasiet immuun is geworden tegen reguliere medicijnen door de WHO aanbevolen als behandeling. Het middel is overigens ook werkzaam tegen vele andere darmparasieten.

Dit is niet een door China uitgevonden medicijn. Met een simpele zoektocht op internet had je dit kunnen achterhalen. Het is dus al een meer dan 2 duizend jaar oud “medicijn”. Arthemisia Absinthum,

Alsem is een bitter smakend kruid dat groeit op karige, steenachtige grond. Al eeuwen voor Christus werden psychoactieve en medicinale eigenschappen beschreven. Zo is Alsem gebruikt tegen o.a. reumatiek, jicht en lintworm. Vandaar ook de engelse naam Wormwood. Het was hoogstwaarschijnlijk de Franse dokter Pierre Ordinaire die in 1792 de Absint uitvond. Eigenlijk bedoelt als medicijn maar al snel werd Absint geproduceerd door Pernod, de belangrijkste volksdrank van de negentiende eeuw. De combinatie van alcohol met de psychoactieve eigenschappen van Alsem leverde een effect op dat Oscar Wilde omschreef als volgt: “After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are and that is the most horrible thing in the world.” In grote hoeveelheden heeft Absint een hallucinerende werking. Er waren veel verslaafden in het Frankrijk van de vorige eeuw. Ook de schilder van Gogh kon niet van het drankje afblijven. Uiteindelijk leidde dat tot zijn zelfmoord.

In 1915 werd de productie van Absint in Frankrijk verboden. Zonder de toevoeging van Alsem bleef het nog altijd populaire drankje Pernod over.

Werkzame stof: Thujone, Absinthine, Anabsinthine.

Effect: Narcotisch, vreedzaam, verdovend en geruststellend. In combinatie met alcohol kunnen hallucinerende effecten optreden.

Gebruik: Alsem kan worden gerookt, of er wordt thee van gezet. De psychoactieve stoffen kunnen uit de plant worden getrokken m.b.v. alcohol. Twee weken laten trekken in sterke drank. Als je hiervoor Pernod gebruikt krijg je Absint.

Bijwerkingen: Excessief en langdurig gebruik van Absint leidt tot verslaving, lichamelijke en geestelijke achteruitgang. Inname van Thujone houdende olie kan nervositeit, rusteloosheid en krampen veroorzaken.

Dit lijkt me geen goed alternatief voor malaria profylaxe. Niet voor niets wordt in Nederland terdege gecontroleerd of een bepaalde medicijn wel afdoende werkt.

Om zo maar dit preparaat te gebruiken zou ik me wel een bedenken. Mijn gezondheid staat boven alles.

• theo

Perfecte info Nestor!!!

Mijn dank.

Nestor-F schreef:

>

> Een andere mogelijkheid is het fytotherapeutisch middel

> Arthemisia Annua. Ook dit kan profylactisch ingezet worden.

> Begin dan 2 tot 3 weken voor vertrek met 3 maal daags 1

> tablet. Slik dit door tijdens de reis, tot 2 weken na

> terugkomst. Artemisia Annua wordt in bepaalde gebieden waar

> de malariaparasiet immuun is geworden tegen reguliere

> medicijnen door de WHO aanbevolen als behandeling. Het middel

> is overigens ook werkzaam tegen vele andere darmparasieten.

Deze Arthemisia annua (1-jarige soort) bedoel ik, om als profilaxe te gebruiken.

Kenners zijn terughoudend met dit middel, omdat ze bang zijn voor resistentieopbouw van de malaria veroorzakende plasmodium parasiet in de muskieten. Misschien dat het daarom ook niet algemeen wordt aanbevolen.

Natuurlijk is er ook beperkte productiemogelijkheid vanwege de teelt van de alsem.

> Alsem is een bitter smakend kruid dat groeit op karige,

> steenachtige grond. Al eeuwen voor Christus werden

> psychoactieve en medicinale eigenschappen beschreven.

Het is dus een heel oud toegepast middel.

> Effect: Narcotisch, vreedzaam, verdovend en geruststellend.

> In combinatie met alcohol kunnen hallucinerende effecten

> optreden.

Kinine tabletten doen hetzelfde, ik heb ze in Afrika een paar keer geslikt als nabehandeling. Nu weet ik wat dat is, echt heel verschrikkelijk, die effecten, de hel is er niks bij vergeleken. Nooit gedacht dat zoiets kon bestaan.

• theo

Inderdaad, Sundri, ik heb 2 jaar door India gezworven, (niet in Kerala) en nooit iets met malaria meegemaakt. En zelf natuurlijk ook niet geslikt.

Diaree heb ik in India altijd, maar dat komt door bacteriën waar ik niet tegen kan.

Op plaatsen met hoge nachttemperaturen ben ik de klos, zelf in NL tijdens een hittegolf.

In Nepal in de bergen na 1½ jaar India was ik weer gezond. :) Wat was dat een verademing!

Griepachtige syptomen met; diaree, spierpijn, duizeligheid, koorts.

Afrika is een ander verhaal, maar ook in delen van Kerala kun je nog dodelijke malaria oplopen, zie verhaal van Rob.

• theo

Tru schreef:

>

> Je hebt het over naar de dokter gaan in India, Hoe zijn daar

> de ervaringen mee (dokters en/of ziekenhuizen) Kan je daar

> goed naar een dokter of is het aan te raden naar een ander

> land te gaan of naar een bepaalde plaats?

> Ben tot nu toe in Ghana, Laos en thailand in het ziekenhuis

> geweest, alleen in het laatste land wil je in het ziekenhuis

> zijn (nou ja.. willen nooit ;))

Soms heb je geen keus, in Afrika hebben ze me in ‘t St Mary’s hopitaal m'n leven gered. Goeie actie wel. ;(

In India zijn de ziekenhuizen over het algemeen wel goed. Het hangt ervanaf waar je bent.

De huisarts in Marathalli bij Bangalore was prima, net als thuis.

de ziekenhuizen die ik in Nepal heb gezien waren ook goed, maar daar kun je niet vanopaan, daar. Als je kan kiezen ga naar de beste, even ter plaatse rondvragen. :)

• Sundri

Om nog even in te gaan op de gezondheidszorg in India. Ik ben diverse malen bij dokters geweest, meestal vanwege diarree en één keer in een ziekenhuis nadat ik gebeten was door een straathond.

De gezondheidszorg in India is naar mijn ervaring goed en ik heb nog nooit voor een dokter moeten betalen; alleen voor de medicijnen betaal je. Ook een ervaring in een plattelandsdorp was goed.

Kom je er binnen als blanke buitenlander, dan word je ook nog positief gediscrimineerd; ik hoef nooit te wachten ondanks de lange rij wachtenden voor mij. Je hebt echter meestal geen privacy: er bevinden zich vaak meer dokters en de wachtenden in één ruimte. Het is wel goed om als patiënt kritisch te zijn en veel vragen te stellen, want anders word je “afgescheept” met pillen en weet je niet eens wat je krijgt.

Ook ben ik eens behandeld door een Ayurveda arts; een heel andere ervaring was dat, maar zeker positief. Een Ayurvedisch arts heeft mijn persoonlijke voorkeur.

Met andere woorden: ik zou me geen zorgen maken over de gezondheidszorg in India. De gezondheidszorg in India is goed ontwikkeld, e.e.a. is alleen minder luxe dan wij gewend zijn. In een privékliniek ben ik zelf nooit geweest.

• Rob

Sundri,

Ken je het verhaal al over over mijn kiespijn in Zuid-India?

Dat de enige beschikbare tandarts een vroedvrouw was?

De lokale taxichauffeur ging gewoon mee naar binnen.

En keek toe hoe haar assistente mij een zware injectie in mijn rechter bovenbil gaf. Tegen de kiespijn.

Rob

> wordt vervolgt>