malariapillen kopen in india

• sylvia verkerk

hoi

kan iemand mij vertellen of ik in india veilige malaria pillen kan kopen, zo ja wat is de naam daarvan? ik zit nu in amritsar en vertrek komende week naar nepal, heb wel wat pillen vanuit nederland meegekregen maar denk niet dat dat genoeg is, die neem ik als ik bij het chitwan park ben. heeft iemand dan ook nog een tip in welke gebieden ik ze dan nog het best in kan nemen? toen ik die pillen in nederland bij de meditel voorgeschreven kreeg heeft die man me wel een hele hoop verteld maar hij maakte er zo'n warrig verhaal van dat ik dacht als ik die pillen eenmaal thuisgestuurd krijg zal er vast nog wel een folder of papier bij zitten maar niet dus, vandaar. hoop dat iemand me er mee kan helpen.

groeten sylvia verkerk

• Tom

Even ter informatie, maar trek je eigen conclusies:

Malaria in Nepal: prophylaxis is recommended for rural areas at altitudes below 1200 m (3937 ft) in the Tarai and Hill districts bordering India and for the areas of the inner Tarai valley areas of Udaypur Sindhupalchowk, Makwanpur, Chitwan, and Dang. Risk exists in Chitwan National Park from June to August but is negligible during the rest of the year. There is no malaria risk in Kathmandu and Pokhara or on typical Himalayan treks.

Bron: MDTravelHealth.com

• Ineke

Wij kopen altijd de Malaria tabletten in India (Goa) en het merk is Laveran.

Geen bijwerkingen. De laatste keer betaalden wij Rs 375,00 per doos van 100 stuks.

• theo

-Er is een verwaarloosbaar kleine kans op malaria in Chitwan, ook nu.

Pillen zijn niet nodig.

Als je echt iets wil nemen, doe dan Arthemisia, op natuurlijke basis en geen bijwerkingen.

Misschien ook wel goekoop in India verkrijgbaar.

• Rob

Sylvia,

Malaria is een serieuze ziekte.

Welke profylaxe je nodig hebt en of je het nodig kan verschillen.

Dit is o.a. afhankelijk van:

- welk gebied je naar toe gaat ivm resistentie

- je eigen lichamelijke en psychische gesteldheid

In zijn algemeenheid wordt aangeraden om dit met je eigen arts te bespreken.

Je moet die pillen als kuur slikken.

Dit betekent:

-1 dag van te voren beginnen

- 4 weken na het verlaten van het malariagebied eindigen met de kuur

Geeft geen 100% garantie.

Dus niet een pilletje slikken als er wat muggen rondvliegen.

Daar zijn andere middelen voor:

- insmeren met een mugafwerend middel

- branden van mosquito coils

Werkt ook tegen muggen die Denque en Chikungunia overbrengen.

Slecht geinformeerde mensen als jij kunnen door het slikken van de verkeerde profylaxe meewerken aan een verdere resistentie van het malariavirus.

In India zijn alle medicijnen veel goedkoper dan hierin Nederland verkrijgbaar.

Besef wel heel goed dat in India minder eisen worden gesteld aan de kwaliteit van behoud van medicijnen.

Rob

• Rob

Theo,

Ik slik al jaren geen malariapillen meer, Paudrine.

Niet omdat de Groningse GGD mij verteld heeft dat het niet nodig is.

Die GGD-en geven allemaal onvolledige informatie.

Wel omdat ik er haaruitval van krijg.

En het neemt mijn eetlust weg.

Rob

Paludrine® (proguanil), Nivaquine® (chloroquine; andere merknamen: Aralen®, Damaral®), Lariam® (mefloquine), Malarone™ (atovaquon en proguanil), Doxycycline®, Deltaprim® en Malaprim® (beiden een combinatie van pyrimethamine en Dapson), Savarin® (chloroquine en proguanil).

• sylvia verkerk

hoi

nu ben ik dus helemaal in de war wat ik het best kan doen, die pillen die ik in nederland heb gehad van meditel waren bedoeld voor het chitwan park, hij heeft me niet gezegd in andere gebieden ook te slikken (hij is de arts) terwijl ik verteld waar ik heen ging. jij zegt dat je normaal 1 dag van te voren begin en 4 weken doorslik vanaf dat je het gebied verlaat, maar hij zei tegen mij 1 dag van te voren beginnen en 7 dagen doorslikken als je eruit ben.

zelf had ik ook al zoiets van ik slik liever helemaal niks want ik houd niet van pillen en dacht idd dat de pillen die ze in india enz verkopen vast niet aan de normen voldoen die nederland eraan zou stellen…maar ja wil ook geen risico lopen, ik ben nu een week in india, ik reis alleen en het is mijn eerste keer en moet zeggen dat ik best wel moeite heb met wennen en als er dan zoiets speelt als dit weet ik niet wat ik moet doen…

ik was er van uitgegaan dat wat die arts zei dan wel ok zou zijn maar ja spreek je andere reizigers en raak ik in de war.

vandaar dat alle informatie en tips welkom zijn!

groetjes en alvast bedankt

• theo

Geen eetlust en haaruitval alleen?

Ik werd compleet ziek, vooral toen ik geboden werd (nb door GGD!) Lariam te slikken.

Nee hoor Arthemisa al millenia lang gebruikt in China en nu eindelijk ondekt in de ‘geciviliseerde wereld’.

Komen we er dan eindelijk achter dat de Chinezen ons ver voor zijn :?

Of komt 't door de OS (Ontwikkeling Samenwerking of Olympische Spelen kies maar :D:D)

Sylvia, maak je geen zorgen, je zult zien dat alle toeristen en lokale bewoners gewoon gezond blijven en dat malaria in de gebieden van Chitwan waar jij komt, totaal niet voorkomt. Ik kom sinds 1989 in Nepal, zou ik het kunnen weten?

• theo

sylvia verkerk schreef:

>

> hoi

>

> nu ben ik dus helemaal in de war wat ik het best kan doen,

> die pillen die ik in nederland heb gehad van meditel waren

> bedoeld voor het chitwan park, hij heeft me niet gezegd in

> andere gebieden ook te slikken (hij is de arts) terwijl ik

> verteld waar ik heen ging. jij zegt dat je normaal 1 dag van

> te voren begin en 4 weken doorslik vanaf dat je het gebied

> verlaat, maar hij zei tegen mij 1 dag van te voren beginnen

> en 7 dagen doorslikken als je eruit ben.

Sylvia, je hoeft niet in de war te zijn, niet nodig.

De Nederlandse toepassing voor malaria in Nepal nutteloos.

Je zult zien dat er in Chitwan eigenlijk niemand malariaprofilaxe slikt op een enkeling na die zo'n advies als die van jou krijgt.

Er sterven jaarlijks veel toeristen in Nepal aan hoogteziekte, maar daar hoor je niemand over.:(

> zelf had ik ook al zoiets van ik slik liever helemaal niks

> want ik houd niet van pillen en dacht idd dat de pillen die

> ze in india enz verkopen vast niet aan de normen voldoen die

> nederland eraan zou stellen…maar ja wil ook geen risico

> lopen, ik ben nu een week in india, ik reis alleen en het is

> mijn eerste keer en moet zeggen dat ik best wel moeite heb

> met wennen en als er dan zoiets speelt als dit weet ik niet

> wat ik moet doen…

Paludrine slikken in India maakte mij continu ziek, waar reis je in India?

Waar kom je aan? Mumbai heeft wel eens een malariageval.

En in een uiterste geval kan het dodelijk zijn, vooral als er niet op tijd juiste medicatie is. Ik heb malaria tropica gehad in Afrika omdat ik ziek werd van de pilllen en ik had niet goed opgepast om me accuraat met deet in te smeren.

Maar op tijd medicatie gehad en ik leef nog.

Ik ga nu opnieuw naar een gebied waar de ergste soort malaria is en ik ga Arthemisia gebruiken. Is verkrijgbaar bij de betere apotheek. 2 weken vooral beginnen met slikken en natijd nog een week. Zal perfect gaan voor jouw geval in India. Succes!

> ik was er van uitgegaan dat wat die arts zei dan wel ok zou

> zijn maar ja spreek je andere reizigers en raak ik in de war.

> vandaar dat alle informatie en tips welkom zijn!

Artsen in NL willen je in 95% van de gevallen alleen chemicalien toedienen.

Zo zit dat nou eenmaal in elkaar hier. :(

Pillen kopen in India kan niet, je begint dan uberhaubt te laat.

groetjes theo.

• theo

Ps. Arthemisia heeft geen bijwerkingen, daar gaat 't me om en stel je hebt net die kleine kans in India wel, dan heb je toch Arthemisia geslikt.

2 weken vooraf thuis beginnen, okay?