KOSTPRIJS TAXI MET CHAUFFEUR

• SOPHIE

Hallo ,

In januari gaan we voor een drietal weken naar India (ZUID) .

Als groentjes hadden we graag eventueel Kerala en Tamil Nandu rondgetrokken met een taxi en chauffeur .

Heeft er iemand al zo gereisd en ken je ook de kostpijs en misschien nog telefoonnummers of adresjes ?

dank bij voorbaat

• marielle

Hallo Sophie, ik weet niet of je perse met taxi wilt reizen, maar het zuiden is ontzettend makkelijk met openbaar vervoer te doen. Veel leuker, goedkoper. Je maakt het leven wat meer mee, in plaats van achter een raampje de Indiase natuur te bekijken. Maar goed, misschien heb je er een duidelijke reden voor, dan moet je het gewoon doen natuurlijk, maar als ‘groentje’ de reden is, zou ik voor openbaar vervoer gaan. Als je nog wat wilt vragen, ik ben er dus geweest, dus laat maar horen. Marielle

• Khan

En daar sta je dan op het busstation. Is dit nu inderdaad lijn 1995?

http://img227.imagevenue.com/img.php?image=32970_busje_pko_122_393lo.jpg

• Rob

Khan,

Er zijn best betere bussen daar in Tamil Nadu.

Deze foto heb ik alweer tien jaar geleden genomen.

Gewoon vragen op het busstation welke bus je moet hebben.

Ik heb daar zelf nooit langer dan 20 minuten moeten wachten om met de bus naar mijn volgende bestemming te gaan.

Rob

• Rob

• Rob

Oh ja, dit was mijn route in drie weken (juli 1998):

Delhi > Chennai > Delhi binnenlandse vlucht.

Als ik mij goed herinner was dat gratis met Air India.

Ik had een retourtje Amsterdam > Delhi met Air India.

Inclusief een gratis binnenlandse vlucht, zeer goedkoop.

Mijn Indiase reisgenoot vloog separaat van Delhi naar Chennai met Indian Airlines.

Ik kan mij niet meer herinneren wat dat ticket gekost heeft.

Was geboekt via een klein Travel Agency in Delhi.

Vervolgens zijn we met de bus gegaan:

Chennai > Mahabalipuram > Pondicherry > Chidambaram (Pichavaram) > Kumbakonam en/of Tanjore (weet ik niet meer precies) > Trichy > Madurai > Tirunelveli > Kanyakumari > Kovalam.

Met de (nacht)trein vanaf Trivandrum via Cochin weer terug naar Chennai.

Het was een heel mooie reis.

Rob

• Sundri

20 Minuten in Tamil Nadu is zelfs lang. Meestal duurt het niet langer dan 5 of 10 minuten. Wachtend op de bus word ik ook weleens opgepikt door een taxi, die al een passagier heeft. Kennelijk heeft zo'n passagier behoefte aan gezelschap. Ik hoef dan niet meer te betalen dan voor de bus. Dat is heel gezellig. Reis je met de bus en niet met een eigen taxi, dan maak je beslist meer mee en beleef je India meer, vind ik. Dus met OV vind ik sowieso een aanrader, zeker in het zuiden van India, waar het OV zeer frequent is.

• SOPHIE

Hey Marielle ,

Hihihihi, we zijn dus inderdaad 40ers (2 koppels) die het voor het eerst gaan back packen , we zijn al goed thuis in Sri Lanka ( we hebben daar een huis) , maar zijn nog nooit naar India geweest .

We hebben al heel wat reisverslegen gelezen van mensen die Zuid India aangedaan hebben en het ene verhaal is het andere niet , vandaar onze schrik een beetje om dit echt helemaal alleen te doen , maar als jij zegt dat dit inderdaad zou moeten lukken dan wil ik eigenlijk heel erg graag jou versie ervan horen .

Ons plan is eigenlijk om van Brussel (wij zijn Belgen die een restaurant hebben in Brugge) naar Trivandrum te vliegen en daarna cape Comorin (Land's end ) aan te doen , daarna naar Madurai , Coimbatore , Mysore , Ooty (met het treintje) , Cochin , Allepey (houseboat ) , Varkala en daarna terug naar Trivandrum , dit op ongeveer 20 dagen .

Hoelang geleden ben jij in India geweest en heb je er enig idee van hoeveel geld we nodig hebben zonder vlucht om daar te spenderen ?

We hebben gedacht aan hotels van drie à vier sterren dit gelet op het feit dat we niet zo gek zijn van allerhande beestjes in ons bed .

Vele groetjes en tot hoors

Sophie , Thierry , Daniel en Steve .

marielle schreef:

>

> Hallo Sophie, ik weet niet of je perse met taxi wilt reizen,

> maar het zuiden is ontzettend makkelijk met openbaar vervoer

> te doen. Veel leuker, goedkoper. Je maakt het leven wat meer

> mee, in plaats van achter een raampje de Indiase natuur te

> bekijken. Maar goed, misschien heb je er een duidelijke reden

> voor, dan moet je het gewoon doen natuurlijk, maar als

> ‘groentje’ de reden is, zou ik voor openbaar vervoer gaan.

> Als je nog wat wilt vragen, ik ben er dus geweest, dus laat

> maar horen. Marielle

• SOPHIE

Hey Khan ,

vind jij als groentjed dat we met de taxi moeten reizen ?

Groetjes ,

Sophie

• marielle

Hallo Sophie, ik ben er twee jaar geleden in mn eentje geweest, zo'n zes weken. Ik vind het heerlijk om op t gemakkie rond te reizen, dus zes weken is dan best relaxed. Route ongeveer: Chennai, Mysore, Ooty, Kochie, Kodaikanal, backwaters, Madurai, Kodaikanal, Pondicherry, Mamallapuram, en zovoorts. Prettige afwisseling tussen zee en bergen.

Ik houd niet zo van steden, en zie ze in jullie route staan. Coimbatore vond ik niks, pure overstapplek, Mysore redelijk, vooral de omgeving (tibetaanse dorpjes oa), Madurai alleen om die prachtige tempel. Persoonlijk zou ik dus een paar steden schrappen en kiezen voor kleinere dorpjes waar je ook meer van de natuur meekrijgt. Maar goed, ieder z'n voorkeuren natuurlijk.

Enne, veertigers, twee koppels, dat moet toch lukken op eigen houtje!!! Het is erg ‘easy going’ daar, in tegenstelling tot het noorden. Dus gewoon doen, geeft denk ik veel meer voldoening. Succes met beslissen!