Transit visa india

• Petra

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een Visa voor India opgehaald, in Den Haag.

In principe zou ik alleen een transit visa nodig hebben, omdat ik een maand naar Kathmandu ga (via Delhi).

Omdat ik een maand naar Kathmandu ga, moet ik nu een Toeristenvisa kopen.

Of 2 keer een Transit visa,wat dan net zo duur is.

Sommige hoor ik op dit forum, dat ze toch maar een keer een transit visa kopen.

Vraag me af hoe het zit, toen ik vanaochtend in Den Haag was, zeiden ze dat het transit visa 72 uur geldig is, en in totaal 15 bij aankomst.

En dus binnen 2 weken terug zou moeten vliegen, vanaf Dehli .

Maar blijft toch raar die transit, komt er op neer dat je gewoon een toeristenvisa koopt,..

En sommige hoor ik toch dat ze een enkel transit kopen, wie heeft ervaring,….

Wil wel eens weten ??

• Petra

bedoel natuurlijk 72 uur, en dan 15 dagen in totaal, ( vanaf binnenkomen Delhi)

• Petra

Mijn vriend heeft inmiddels zijn visa ook opgehaald.

Het transit visa is 3 maanden geleden veranderd.

Nu 15 dagen geldig en binnen 72 uur vliegen.

Voorheen had je 3 maanden de tijd,.

Dus wie langer als 15 dagen weg gaat, moet een toeristenvisa kopen.

of 2 keer een transitvia (wat duurder uitkomt)

• Rob

Petra,

Een transit visa heb je alleen nodig wanneer je het vliegveld verlaat, dus het land binnenkomt.

Bijvoorbeeld:

Je vliegt van Amsterdam naar Mumbai.

Gaat van Mumbai met de trein naar Delhi.

Vanaf Delhi vlieg je naar Kathmandu.

Dan treden de nationale regels in werking.

Niet als je alleen maar overstapt op een doorvlucht.

Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Rob

• Shirley de Munnik

Het kan misschien heel recent veranderd zijn, maar ik had afgelopen juni toch echt 1 transit visum en zou een maand in Nepal verblijven. Dit ene transit visum was toen geldig voor de heen en de terugweg.

• Petra

Dan was je misschien op tijd,.. ze vertelde mij,.. in Den haag dat het bijna 3 maanden geleden veranderd is???

Tja… ik sta er ook van te kijken allemaal.

• Petra

Rob,..

VBen niet helemaal dom hoor.

Ik heb niet alles in één ticket in nederland geboekt, enkel de vlucht naar Delhi.

Heb mijn ticket van Delhi naar Kathmandu in India zelf geboekt online.

En verblijf 10 uurtjes op de heen/terugreis op Delhi.

Nu is het dus dat ik een maand in Kathmandu verblijf zoals ik zei, en de gehele transit is maar 15 dagen geldig, (ze vertellen mij dat met het ophalen van mijn visa, vanmiddag) en dan 72 uur op heen en terugreis.

Neem aan dat ze in Den haag de boel niet belazeren.

Het is sinds een paar maanden vertelde ze mij, heb zelfs vanmiddag nog een check gedaan bij andere punten waar je een visa kunt regelen, overla zeggen ze het zelfde,.. 15 dagen…

Groetjes Petra

• erik

Nee, ze belazeren de boel vast niet in Den Haag. Maar jij ging een transit visum aanvragen. Ze hebben je denk ik niet verplicht er eentje te halen. Als je het vliegveld verder niet verlaat, en dus ook niet door de douane gaat maar gewoon transitpassagier blijft, dan heb je geen transitvisum nodig.

• Rob

“En verblijf 10 uurtjes op de heen/terugreis op Delhi.”

Op het vliegveld van Delhi?

Of verlaat je dat?

Rob

• Rob

Shirley,

Ben je van het vliegveld in Delhi afgeweest met je transitvisum?

Op doorreis naar Kathmandu?

Ja of nee?

Rob