Indian Visa Service

• Thomas

Vorig jaar waren op het forum een aantal vragen over vernieuwde visumaanvraag. Maar ik kom er toch niet helemaal goed uit. Als ik naar de site ga van het bureau wat tegenwoordig dan de aanvragen behandelt dan kom ik uit op de volgende kosten: 50 eur voor tourist visum + 15 eur voor Indian Visa Service (IVS) en dan daarboven op nog servicekosten van 30 eur voor het Het Visumburo. Met dan nog de verzendkosten erbij wordt het bijna 100 eur.

Als ik kijk op de site van de Indiaase ambasade dan lijkt het mij dat ik nog steeds voor 50 (+ eventueel verzendkst.) een visum kan aanvragen. Maar klopt die info nog wel? En/of kan ik zelf nog naar Den Haag om persoonlijk de aanvraag te regelen?

• els

Hallo Thomas,

vanmorgen 2 paspoorten van het visumburo per aangetekende post terugontvangen en ook aangetekend verstuurd.

Betaald via een eenmalige incasso opdracht.

Kosten: 136,66 voor 2 paspoorten. Binnen een week geregeld.

Je kunt de formulieren downloaden via Indian Visa Service.

Succes

• Rob

Els,

De vraag van Thomas was volgens mij:

- klopt de informatie op de website van de Indiase Ambassade nog?

- kun je ook persoonlijk naar Den Haag voor een visumaanvraag, scheelt aangetekende verzendkosten.

Na mijn eigen ellende met m'n visumaanvraag de vorige keer waag ik het zelf niet meer om op dit prikbord daar een antwoord op te geven.

Ik houd mij alleen nog maar bezig met vraagverduidelijking als het om visumaanvragen gaat.

Rob

• Tru

Hallo Thomas,

Je hoeft het niet via het visumbureau te regelen, maar kunt rechtstreeks naar dat buro toegaan. Zoals ik het uitgezocht heb (maar nog niet gehaald) kom ik alleen op die 65 euro uit.

Kijk maar op: http://www.indianvisaservice.nl/pages/NL/index.php

succes en laat het me aub weten als die 30 er bovenop komt!

• Rob

Thomas,

De Indiase Ambassade was in het verleden vrij star.

De India Visa Service is veel flexibeler.

Rob

• Shirley de Munnik

:):):)

• Thomas

Ik had het al gezien maar hij is goed!

• Thomas

Even terug naar het onderwerp; ik moet er nog dieper in duiken maar heb het nu even te druk. Ik blijf vooralsnog nieuwsgierig naar mensen die onlangs rechtstreeks met de ambassade een visum hebben gekregen.

• Marieke

Ik heb een paar weken geleden persoonlijk in Den Haag bij de Indian Visa Service het visum voor mijzelf en mijn partner gehaald. Die hoefde dus niet persoonlijk mee. Inleveren voor 11.30 uur, formulier helemaal goed invullen (van te voren). Ergens tussen 17.00 en 18.00 kun je het dan weer ophalen. Kosten: 65 euro per persoon.

Het gaat allemaal wel lekker langzaam. Ik stond nog in de Holandse vlug vlug stand, maar dat gaat dus niet werken. Ik heb een half uur moeten wachten voordat ik aan de beurt was, en alles ging lekker op zijn elf en dertigste achter de balie. Wel vriendelijk en behulpzaam.

Groetjes,

Marieke

• riez

:) wel een half uur, Marieke, dat is nog steeds Hollandse vlugvlugstand. Bij de ambassade moets je meestal rekenen minstens een paar uur:).