temperaturen in jan/feb

• Tru

Hallo mensen,

al een tijdje volg ik dit forum en heb er al veel nuttige informatie gevonden! hartelijk dank daarvoor!

Ik heb nog een vraagje.. ik vertrek op 2 januari voor 2,5-3 maanden naar India. Ik vlieg op Delhi. Nu heb ik op internet al wel een tabel gevoden met temperaturen, maar vraag me af hoe het daar werkelijk is rond deze tijd van het jaar (denk niet dat ze verwarming hebben, dus denk dat het daar binnen ook wel koud is, dus dat je minder snel opwarmt) Hoe zijn de ervaringen? En is het dan handig veel warme kleding/winterjas mee te nemen of daarginds dekens oid aan te schaffen?

Mijn plan is in januari Delhi-agra-haridwar-lucknow en dan richting Rajastan te gaan rond februari. Ook wil ik even naar goa, maar lijkt me altijd wel lekker weer..

Alvast hartelijk dank!

Groetjes Trudy

• Ineke M

Hallo Trudy,

Begin januari is het inderdaad vrij koud. Overdag schijnt de zon en is het rond de 16-20 graden, maar 's nachts koelt het af tot 4 - 10 graden. Rond half/eind jan. wordt het warmer en in febr. is het geweldig!.

16 - 20 graden lijkt niet zo koud, maar alles is erop gebouwd om de zon buiten te laten en de wind binnen. Waar je hier in de herfst/winter alleen buiten in de kou loopt en daarna in warme huizen/winkels, ed. zit je daar een groot deel van de dag in de buiten temp. Tussen 12 - 16 uur is het erg lekker, maar daarna wordt het weer snel kouder.

Voor jou gaat het maar om 2 tot 4 weken ‘kou’. Ik zou er niet teveel voor meenemen, maar daar gewoon iets kopen. Zelf neem ik een vest mee en sla 's avonds een dekentje om (bij extreme kou slaap ik ook op een dekentje, omdat ik anders echt niet meer warm wordt).

Afgelopen jaar was het erg lang koud (tot begin febr.), maar dat was extreem. Normaal wordt het na 15 jan. warmer.

Ineke

• erik

Het kan nog net rond nachtvorst zitten in Delhi in januari, maar veel kouder niet. En dat is ‘s nachts, overdag hoort het gewoon lekker weer te zijn. (zoals hier vandaag). Als je low bdget gaat logeren, dan kan je een slaapzak overwegen of een fleece lakenzak want lekker slapen is wel prettig. En gewoon een lekker fleece vest voor ’s avonds, dat is voor mij meer dan genoeg (maar ik heb het niet snel koud).

• Tru

Dank jullie wel!

Misschien ga ik wel eerst 2 weken vakantie houden in goa en dan terug naar het noorden.. scheelt altijd weer een paar graadjes!

• Khan

Wat hier niet genoemd wordt is … mist. Die kan in Delhi in de ochtend lang blijven hangen.

• Ineke M

Ja, vreselijk!!!!!!

Ik heb begin febr. mijn dochter opgehaald bij het vliegveld en we zijn direct doorgereden naar Pushkar. Leek en goed plan: rustig op de weg, dus lekker snel…..nou echt niet! Je zag op een gegeven moment niet meer waar de weg liep, zo dicht was de mist. Dus maar eerst ergens langs de weg gaan staan en chai gedronken. Tegen de ochtend (6.00) werd het pas beter.

Ineke