Trein vanaf Mumbai

• Jelte

Wie van jullie heeft een idee voor het volgende. Zondag 28 sept om 0600 uur kom ik aan om Mumbai en wil ik eigenlijk zo snel mogelijk Mumbai verlaten en verder trekken. Nu wil ik niet een trein nemen in de ochtend, ivm eventuele vertraging. Dus ik denk er over om einde middag of begin avond een nachttrein te nemen richting Udaipur. Echter, nergens in de LP kom ik Udaipur als bestemming tegen vanaf Mumbai. Ligt Udaipur op het zelfde traject als de trein die naar Jaipur gaat en moet ik gewoon op tijd uitstappen. Of is er een andere mogelijkheid. Voordeel dat ik dan in de ochtend in Udaipur aan kom en de gigadrukte van Mumbai achter me laat. Hoor graag over tips. Voor jullie info, ik ga 2 weken en wil in die 2 weken van Mumbai naar Agra (Tai Mahal) en New Delhi en dan vanaf daar direcgt met vliegtuig of trein terug naar Mumbai.

Groetjes

• PeterB

http://www.indianrail.gov.in/

zover ik kan nagaan gaat er geen rechtstreekse trein naar Udiapur

• kees maas

Klopt inderdaad.Je moet via Ahmedabad.

Dus trein naar Ahmedabad en dan Udaipur.

kijk op adres van peterb en boeken via www.irctc.co.in

grjes kees

• Paul Broekman

In twee weken tijd zou ik het spoor volgen van Bombay naar Bhopal, Delhi

http://www.indianrail.gov.in/testmap.html

Onderweg stoppen bij:

Nasik

Aurangabad (Ajanta en Elora)

Bhopal (Museum of man. Bharat Bhawan en veel meer)

Jhansi (Orchha)

Agra

Delhi

En veel meer zit er niet in.

Ajanta en Elora, erg de moeite waard, kost je twee dagen.

Bhopal ook twee dagen (ga je naar mijn meest favoriete plek Pachmari 5 of 6)

Orcha en omgeving drie tot vier (Datia, Sonar Giri Kajurahoo!)

Agra ook twee dagen omdat er veel meer is te zien dan alleen de Taj.

Delhi twee tot drie dagen, met reizen erbij, makkelijk alleen aan een spoorlijn maar toch, ben je zo door je twee weken heen.

http://www.mtdcindia.com/Ajanta/Ajanta_Caves.htm

www.mtdcindia.com/Ellora/Ellora_Caves.htm

www.mptourism.com/dest/bhop_ms.html

www.mptourism.com/dest/pachmarhi.html

www.mptourism.com/dest/orchha.html

Udaipur is mooi maar kost veel reistijd vanuit Bombay. Daarna blijft het even lastig reizen.

• Rob

Jelte,

Ik begrijp echt niet waarom je een ticket naar en vanaf Mumbai gekocht hebt?

Explaine, please?

Rob

• Jelte

Dit ticket kwam ik voor nog geen 400 euro tegen. Achteraf kwam ik erachter dat ik ook naar Delhi had kunnen vliegen, maar goed, toen had ik dit ticket al. Dat is de reden…. Niets meer, niets minder.Rob schreef:

>

> Jelte,

>

> Ik begrijp echt niet waarom je een ticket naar en vanaf

> Mumbai gekocht hebt?

> Explaine, please?

>

> Rob

• Rob

Jelte,

Goedkoop is duurkoop.

Nadenken kost niets.

Rob

• Jelte

Ik wilde even Rob bedanken voor zijn fantastische input op dit forum, waar we elkaar tips geven en advies voor de plaats in India waar je ook heen gaat. Rob, hartelijk bedankt, als we jou niet zouden hebben, met al je goede raad en tips, nou….. dan zou het hele forum op z'n gat liggen. Nogmaals, bedankt voor je fantastische input. Zeer gewaardeerd! Dank je….

• Jan

Wat een leuter is die Rob.

Ga de Donald Duck lezen, dan missen we je hier.

Uilebal.

• Rob

Beste Jelte,

Geen dank, graag gedaan.

Rob