trekkings in Sikkim

• madelief

Hallo!

In november ga ik via Darjeeling naar Sikkim. Ik heb plannen voor 2 trekkings namelijk de Singalila trekking en de Gochala trekking. Is er iemand die deze trekkings kent en mij er meer over kan vertellen?

Moet een permit voor de gochala-trekking op voorhand geregeld worden of kan het ook ter plaatse? Hoe lang heb je nodig om dit te regelen?

Is de singalila-trekking op eigen houtje te doen? Moet je dan zelfvoorzienend zijn of zijn er overnachtingsmogelijkheden onderweg? Moet je voor alle dagen eten meenemen of is er onderweg ook nog iets te koop?

Hoe koud is het in november?

Ik hoop dat iemand me aan wat info kan helpen!

Bedankt!

Madelief

• marielle

Hallo Madelief, ik ga een maandje eerder, dus wie weet kan ik je tzt meer info geven. Ik lees nog even mee met de antwoorden die je (hopelijk) krijgt… Marielle

• Kristel

Madeliefje en Marielle jillie mogen mogen mij ook op

de hoogte houden over jullie trekking in Sikkim , als het mij niet lukt in Darjeeling ben ik van plan door te reizen naar Sikkim , ik ga de 2 de helft van november

• theo

Ga de volgende keer naar Nepal, veel mooier, meer keus, gemakkelijker (qua visum, reisafstanden bv) en goedkoper.

Maar geniet van Sikkim en Dardjeeling!

• anton

Dames,

ik heb in 98 de singalilatrek gedaan, en deze is prima zelfstandig te doen. Rondje was meen ik 4 of 5 dagen, onderweg genoeg overnachtigsmogelijkheden. Gewoon gaan lopen vanaf Darjeeling en de eerste dagen kun je aan iedereen de weg vragen, daarna loop je in het park en moet je zelf het pad volgen.

Veel plezier

• marielle

goed om te horen, Anton. Even praktisch vraagje… moet ik een super hightec windjack in mn rugzak stoppen (als je begrijpt wat ik bedoel) of voldoet een fleece?

• madelief

Bedankt voor je reactie Anton.

Zou je mij ook kunnen vertellen of het nodig is om voor 5 dagen eten en water mee te nemen of is dat onderweg wel verkrijgbaar?

Hoe vond jij de trekking? Mooi/zwaar/koud etc. In welke periode van het jaar was je daar?

Darjeeling ligt op ongeveer 2000m en daar zal dus geen malaria zijn. Ga je bij de trekking nog weer omlaag en moet je dan rekening houden met malaria?

Alvast bedankt!

Madelief

• anton

Ik ben zelf in de moessontijd geweest, en dat heb ik wel gemerkt, heel veel regen (ergens begin september). Ik zou wel zorgen voor een warme fleece en iets waterdichts. Je kon toentertijd overal eten en er waren genoeg lodges. Het is geen zware of ingewikkelde trek, maar wel heel mooi en hele vriendelijke mensen onderweg.

• erik

Je komt boven de 3000 meter, dan zou ik maar iets winddichts meenemen, al is het maar een dun regenjack over je fleece.

• Tom

Windjack is altijd handig, want dat scheelt echt een heel stuk.

Ik heb een Aldi- Fleece. Die zijn fantastisch: ze zijn winddicht en ademend. Ze kosten wel 15 euro, maar daar heb je dan ook echt veel aan.

Een gewone fleece in de bergen is echt niet voldoende: wordt het wat kouder + je krijgt wat wind, krijg je het echt heel koud. Trek je dan een regenjas aan tegen de wind (regenjas is zwaar), dan zweet je je binnen de kortste keren een ongeluk.