Hello,
jullie hebben veel ervaring/kennis van india. Ik zit btje in dubio.
Vriendlief vertrekt op 6 dec naar delhi, en gaat vanuit daar door naar agra en weer terug naar delhi. Misschien nog via andere plaatsen, maar dat is nog niet helemaal duidelijk en op zich is dat t issue niet (ik ben daar al geweest, dus heb niet de behoefte nog een 2e keer te gaan).
Ik vertrek op 18 dec naar Delhi en wil daar mijn vriend weer ontmoeten (tenzij ik in de tussentijd verkocht ben voor een aantal kamelen natuurlijk).
Ik heb maar 3,5 week verlof ivm studie, dat is ook de reden dat vriendlief eerder gaat (meer vrije dagen), maar dat is dus bar weinig voor de afstand die wij willen afleggen…
De bedoeling is om Varanasi aan te doen (ik wil zo graag een x terug en vriend wil t graag een x zien), en verder te gaan naar Bangladesh. We hebben gelezen dat er sinds april weer een treinverbinding is tussen India en Bangaladesh, echter zijn we er inmiddels ook achter dat deze alleen in het weekend rijden zal.
Aangezien het toch om behoorlijk afstanden gaat (suf genoeg hebben we ons daar enigzins op verkeken), ben ik op zoek naar wat alternatieven.
Deze kunnen bv zijn van Delhi naar Chittagong (BD) en dan van uit Chittagong naar Dhaka reizen, evt met trein en dan op terugweg Varanasi meepikken
maar per vlucht kan ook van Dhaka naar Kolkata en dan verder treinen naar Varanasi.
Maar omgekeerd kan ook, via Delhi, Varanasi, kolkata, Dhaka Chittagong en dan per vlucht terug naar Delhi…
oef, zoveel keuzes.
Heeft 1 van jullie dit traject al eens gedaan, of hebben jullie tips?
ben benieuwd!
Greetz
Karin