Het zuiden van India

• Sundri

Ze zien er inderdaad ook anders uit dan de lokale bevolking in Mamalla. Wel weet ik dat ze er jaarrond zijn. Want elke keer als ik er terugkom, zie ik er dezelfde zigeuners.

• bertb

de “Zigeuners”waar we over spreken , wonen in Poonjerivillage.

ongeveer 7 km ten oosten van Mahabalipuram.

Sinds een paar jaar wonen ze daar. Eerst woonden ze vlakbij

de beach.

Ze zijn heel aardig. Je kan rustig wat van ze kopen.

Als je consequent bent zijn ze daarna niet meer kleverig.

Ze verkopen allelei kleine snuisterijen om aan de kost te komen.

Ik ken er een aantal heel goed. Ook het stamhoofd.

bert

• Paul Broekman

Tirukkalukundram, 14km ten westen van Mamallapuram, is beroemd vanwege de twee vogels (aasgieren) die er elke dag in een tempel landen om uit de hand van de priester te eten en vervolgens door te vliegen naar Sri Lanka.

Het verhaal gaat dat het twee heilige vogels zijn vermommingen van - als ik het me nog goedherinner - Hanuman en Garuda, die naar Sri Lanka vliegen om daar een prinses te redden. Maar iemand anders kent het verhaal misschien.

In een oud boek van A. Den Doolaard Prinsen, priesters en paria's, (1962) beschrijft hij dit fenomeen al en hij laat een oude ets zien van dit zelfde fenomeen van enkele honderden jaren oud.

Een vriend van me was er ooit geweest en zag de twee vogels landen en eten uit de hand van de priester. Alle reden voor mij om er ook eens een kijkje te gaan nemen, en warempel, na enige tijd wachten zag ik met mijn verrekijker twee stipjes in de lucht. Langzamerhand werden het de twee vogels die rustig landen naast de priester, uit zijn hand aten en doorvlogen.

To verify the antiquity of the daily arrival of these two eagles there is a stone pillar in the temple court yard which bears a carving of the two eagles.

The Archeological Survey Department of India has dated the stone pillar as being from the 7th century AD.

Bron: http://gosai.com/chaitanya/pilgrimages/mahabalipuram/index.html

• Rob

Paul,

Ik ben daar met Djoser geweest in1994.

Was geen vogel te zien.

Ergens anders hadden we een stop bij een tempel.

Waar ze een eeuwen oude slang iedere dag een kommetje melk gaven.

Waar was dat ook weer?

Rob

• Rob

sorry, was in 1995

• Nestor-F

Dit item en dat van Paul in deze draad geven aan dat India een fascinerend land is. Slechts weinigen ervaren dit. Velen niet gehinderd door enige kennis gaan hier volkomen aan voorbij.

• bertb

al word je 150 jaar oud.

De BCG blijft werken, maar dat houdt niet in,dat je geen tuberculose infektie kan krijgen. controle is altijd goed. maar de mantoux prik is altijd positief na een BCG.

dus niet meer betrouwbaar voor TB controle

bert

• bertb

sorry, verkeerde plaats

bert

• Khan

Ik heb uit de wijze woorden van Mr. Spock altijd opgemaakt dat juist het ontbreken van enige kennis van zaken van belang is om iets fascinerend te vinden.

Quote: “Fascinating is a word I use for the unexpected.”