tickets vliegtuig of trein

• Ennetje

Hallo,

ik zit momenteel in Noord India (Mcload) en vertrek vanavond

met de bus naar Delhi, vanuit daar wil ik (liefst zo snel mogelijk)

naar Chennai, want 10 sept moet ik weer terug naar NL (vanuit Mumbai.)

Heel misschien blijf ik langer in India, maar hangt van prijs ticket India-NL

af (hoorde hier dat ik moet denken aan 400 euro voor een enkeltje, klopt

dat een beetje?)

Ik kan met vliegtuig van Delhi naar Chennai (duurt twee dagen voordat die

dan vertrekt), maar waar kan ik dat beste regelen, via internet , of op vliegveld

of ander ticketoffice in Delhi? Ik kom daar 27-8 in de ochtend aan, en wil het dan

z.s.m. regelen.

Verder hoorde ik dat je ook n trein van Delhi naar Chennai kan nemen, een luxe

met airco, weet iemand hier wat van? Hoe heet deze trein, en is het een comfortabele,

want de reis zou zo'n 27 uur duren…

Okay veel vragen, en uiteindelijk moet ik zelf bepalen wat ik ervoor over heb, en hoe

ik reis, maar misschien kan een lezer me (snel) op weg helpen. Ik check vandaag

meerdere keren deze site, dus hoor het graag

groet Ennetje

• Khan

Dit zijn de treinen

(je kunt dit ook zelf bekijken op http://www.indianrail.gov.in en daarmee ook het aantal nog beschikbare plekken controleren.

2434 CHENNAI RAJDHANI H NIZAMUDDIN 16:00 CHENNAI CENTRAL 20:10 (Aleen op woensdag en vrijdag)

2616 G T EXPRESS NEW DELHI 18:40 CHENNAI CENTRAL 06:15

2622 TAMIL NADU EXP NEW DELHI 22:30 CHENNAI CENTRAL 07:10

Laat je niet bedriegen door de aankomsttijden, dat is dus niet de volgende dag, maar een dag later, maar dat had je al gezien.

Die luxe trein die je bedoelt (en ook de snelste) is tr 2434 (Chennai Rajdhani), maar die rijdt dus alleen op woensdag en vrijdag.

• KeesS

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waarom vlieg je niet terug van Delhi?

cheaptickets.nl

Virgin Atlantic Airways (224,00 + 133,24tax) 357,24 EUR

British Airways (Alle vluchten vol, zoek op andere dagen) (236,00 + 162,60tax) 398,60 EUR

British Airways (236,00 + 159,20tax) 395,20 EUR

British Airways (Alle vluchten vol, zoek op andere dagen) (236,00 + 147,00tax) 383,00 EUR

Air India (282,00 + 147,10tax) 429,10 EUR

Air India (329,00 + 147,86tax) 476,86 EUR

Jet Airways (India) (365,00 + 145,27tax) 510,27 EUR

Jet Airways (India) (365,00 + 154,70tax) 519,70 EUR

Het systeem zoekt momenteel naar beschikbare plaatsen op bovengenoemde vluchten. Gelieve te wachten tot de zoekopdracht voltooid is.

POWERED BY GATEWAY

• Ennetje

Zeg bedankt, al zie ik nog niet helemaal welke trein ik nu beste kan pakken.,

Ik kom dus 28-08 om 7:00 in Delhi aan met mijn bus. Dan moet ik dus naar het

treinstation, en dan een van deze treinen nemen? Welke is dan het handigste om gelijk te pakken? En is de kans groot of klein dat ik meteen de eerste beste trein

kan nemen. Anders boek ik namelijk een hotelletje in Delhi.

Verder: ik kan natuurlijk ook het vliegtuig pakken naar Chennai maar is toch wel

het dubbele (qua kosten zo te zien). Aan de andere kant ben ik er dan binnen enkele uurtjes

Ik vlieg de tiende vanuit Bombay terug naar Nederland (tenzij ik langer in India

wil blijven), maar nu ga ik er even vanuit dat ik vandaag nog precies twee weken

heb, mijn tijd is dus erg kostbaar.

Ik geloof dat als ik een vliegtuig wil vanuit Delhi naar chennai dat ik nog 2 dagen moet wachten, of is dat niet zo? Anders kan ik namelijk beter de trein pakken morgen, als die er toch 2 dagen overdoet.

Graag je advies

bedankt

E.KeesS schreef:

>

> Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waarom vlieg je

> niet terug van Delhi?

>

> cheaptickets.nl

> Virgin Atlantic Airways (224,00 + 133,24tax) 357,24 EUR

>

> British Airways (Alle vluchten vol, zoek op andere dagen)

> (236,00 + 162,60tax) 398,60 EUR

>

> British Airways (236,00 + 159,20tax) 395,20 EUR

>

> British Airways (Alle vluchten vol, zoek op andere dagen)

> (236,00 + 147,00tax) 383,00 EUR

>

> Air India (282,00 + 147,10tax) 429,10 EUR

>

> Air India (329,00 + 147,86tax) 476,86 EUR

>

> Jet Airways (India) (365,00 + 145,27tax) 510,27 EUR

>

> Jet Airways (India) (365,00 + 154,70tax) 519,70 EUR

>

>

> Het systeem zoekt momenteel naar beschikbare plaatsen op

> bovengenoemde vluchten. Gelieve te wachten tot de

> zoekopdracht voltooid is.

> POWERED BY GATEWAY

• Khan

Zoals gezegd op www.indianrail.gov.in kun je de reserveringsstatus voor de diverse treinen bekijken (train fare/accomodation aanklikken).

Ik heb net gekeken, op dit moment zijn alle treinen voor General Quota “waitlisted”, d.w.z. dat je op dit moment niet direct een plaats kan krijgen. Voor Sleeperclass loopt dat zelfs tot over de 150. Omdat voor de klassen 1AC eb 2AC het getal nog redelijk is, zou je een goede kans moeten maken om nog een plaats te kunnen bemachtigen (er worden in de regel nogal wat reserveringen geannuleerd). Daarnaast zou uit speciale Quota (mn Tourist Quota) nog een goede kan bestaan voor een plaats op zeer korte termijn.

Ik vraag me alleen af of er een speciale reden is dat je van Delhi via Chennai naar Mumabi moet gaan

• Tom

Als je zo weinig tijd hebt, snap ik niet dat je niet vliegt: geen gehannes met trein tickets, daar kan flink wat tijd in gaan zitten en geen lange reistijd (want er zijn nog plaatsen op spicejet bijv voor pakweg 80 euro vlieg je Delhi-Chennai, gewoon online te boeken, of je laat het een reisburotje doen).,

• KeesS

Kingfisher: Delhi to Mumbai

10-Sep-2008 SG 101 Departs DEL 6:00 AM

10-Sep-2008 nonstop Arrives BOM 7:50 AM

Delhi to Mumbai

SG 101 - Departs DEL 6:00 AM 10-Sep-2008

Arrives BOM 7:50 AM 10-Sep-2008 Price Summary

WEB (DEL to BOM)

1 Adult @ Rs 0.00 Rs 0.00

Fees and Charges Rs 3,100.00

Ze hebben meer vluchten. keesS

• Ennetje

Hallo allemaal,

heb vanuit Delhi een ticket voor het vliegtuig geboekt, koste

me helaas 6300 rps, maar goed, kon vanmiddag nog naar Chennai

vliegen. Ik kiest voor Chennai omdat ik het zuiden wil zien, en dan beste

vanuit die plaats kan rondtrekken. Ga morgenvroeg gelijk weg hier want

vind het tot nu toe niks (vieze stad, en ben de enige toerist hier geloof ik)

Wil naar mamalapuram. Kan ik dan beste bus pakken?

En vanuit daar naar pondicherry, kerala etc en dan (w.s.) 10 sept

terug vanuit Mumbai

groetjes

• yvonne

Chennai vond ik zelf ook druk, weinig hotels om te slapen (of ik vond ze gewoon niet, de leuke plekjes)……… naar Mamamalapuram is volgens mij een kleine 2 uur met de bus. Maar dat wijst zich wel uit.

Geniet van je laatste weekjes!!!

Yvonne

• erik

Goed dat het gelukt is, fijn dat je het nog even laat weten :) Goeie reis verder.