kleding india

• Margot

Hallo,

In september ga ik voor 10 weken stage lopen in India (Chennai en Tiruvannamalai) en ik vroeg me af wat voor jurken ik het beste mee kon nemen. ik heb een tijdje gegoogled maar ik kon niets vinden over hoe lang die jurken dan moeten zijn (tot op de enkels of mag je wel wat van je kuiten laten zien?)

Ik heb al begrepen dat vrouwen veel bedekken met bijvoorbeeld sjaaltjes enzo, maar hebben jullie misschien nog meer tips?

Alvast bedankt!

• Wieteke

Teveel bloot is inderdaad niet gewenst, maar zeker fijn voor jezelf als je niet nagestaard wil worden. Ik zou lange katoenen broeken meenemen en de schouders altijd bedekken. Neem niet teveel mee, mijn advies: laat wat maken! Kost niets, zit lekker en altijd goed. Voor een leuke outfit ben je max (incl naaien) 500 roepie kwijt, ligt er net aan wat voor stof (en of je afgezet wordt).

• Rob

Margot,

Draag gewoon de kleding waar je je lekker bijvoelt.

Pas je een beetje aan aan je omgeving, maar forceer niets, blijf je zelf.

Uitstraling van zelfvertrouwen is in India (en de rest van de wereld) belangrijker dan dat gezwets over wel of niet blote enkels en schouders.

Dat is complete onzin.

Het vooroordeel wat veel Indiase mannen hebben is dat alle Westerse vrouwen hier met hun blote tieten op straat lopen. Dat zien ze op televisie. Niets van aan trekken. Het dragen van kniekousen helpt daar echt niet tegen.

Wel een uitstraling van zelfvertrouwen, zoals eerder gezegd.

Rob

ps de sjaaltjes die vrouwen in India dragen gebruiken ze niet alleen om hun haar goed te houden, maar ook tegen de luchtvervuiling, voor als ze zonder helm achter op de scooter zitten.

Je kunt het nog niet zo raar bedenken, maar in India is alles multifunctioneel.

• bianca

Heb zelf ook stage gelopen en had voornamelijk rokken bij me tot net over mijn knie, afhankelijk van de situatie droeg ik die met of zonder legging. Daarnaast had ik wat blousjes bij me en idd een sjaal die je overal even om kan slaan. Als we naar het veld gingen droeg ik soms een salwar ( lokale kleding) maar dat werd ook gevraagd door de organisatie

• Mila

Hallo,

wil even reageren.

Linnen Broeken of jeans met lange blouses zoals de tuniek is altijd goed.

maak niet uit of het korte of lange mouw blouses zijn.. als je borsten maar goed bedekt zijn.

en lange jurken kune je ook meenemen het liefs voorbij je knieen. wanneer je jurken met straps zijn kan je inderdaad gebruimaken van sjaals.

groet en veel succes en plezier.Margot schreef:

>

> Hallo,

>

> In september ga ik voor 10 weken stage lopen in India

> (Chennai en Tiruvannamalai) en ik vroeg me af wat voor jurken

> ik het beste mee kon nemen. ik heb een tijdje gegoogled maar

> ik kon niets vinden over hoe lang die jurken dan moeten zijn

> (tot op de enkels of mag je wel wat van je kuiten laten zien?)

>

> Ik heb al begrepen dat vrouwen veel bedekken met bijvoorbeeld

> sjaaltjes enzo, maar hebben jullie misschien nog meer tips?

>

> Alvast bedankt!