agra taj mahal

• marianne001

Vraag: Kan ik s'middags nog een treinkaartje kopen voor het traject delhi-agra op het treinstation voor de volgende dag? omtreeks begin oktober.

Doel is : de Taj Mahal.

Heeft iemand ervaring met deze korte aanvraag?

• Ash

Met de trein naar een dag van te voeren is een beetje risicovol. Er zijn allen maar gereserveerde stoelen in de treinen die vaak vol zijn. Als je een beetje veilig wil spelen dan doe maar 5 dagen van te voren. Het is wel te doen via internet www.irctc.co.in. Ik moet wel zeggen dat deze een van de dukke bezocht website van India een beetje rommeltje is. Als je het niet kan dan even vraag aan mij.

Van Delhi naar Agra kan je ook met bus of taxi doen als je dat toch op het laatste moment wil regelen.

• Sundri

Meestal lukt dat wel, hoor. Dan moet je naar het New Delhi Railway Station gaan, dat ligt tegenover Pahar Ganj. Ga naar het toeristenkantoor; daarvoor moet je een trap op. Laat je buiten niet intimideren door mensen, die beweren dat dat kantoor gesloten is (dat gebeurt nogal eens). Ga bij voorkeur vroeg, want dan is het nog niet zo druk. Midden op de dag is het er erg druk. Tot nu toe is het mij altijd gelukt om op die manier een treinkaartje voor de volgende dag te krijgen. Je reist dan namelijk op het zogenoemde toeristenquotum. Ik heb zelf overigens geen ervaring met de treinroute Delhi - Agra.

Je kunt inderdaad nog beter proberen het van tevoren te regelen via de website, zoals Ash die noemt. Maar het is niet zeker of dat lukt. Het is sowieso goed om via de website uit te zoeken met welke trein je zou willen reizen. Wil je boeken op de website, dan moet je wel een formulier invullen, waarbij ze je het hemd van je lijf vragen; anders krijg je geen login. Hopelijk lukt het dan om met je Credit Card te betalen; soms lukt dat wel en soms ook niet. Ik las hier op deze website eerder, dat het soms wel lukte met Visa en niet met Mastercard, maar op andere momenten weer wel.

• marianne001

Heel erg bedankt voor jullie reactie. Ik had dit min of meer verwacht. Ik heb dit traject 10 jaar geleden gedaan en dat was toen ook geen simpele klus. Sterker nog de datum op het kaartje zou niet kloppen en werd afgevoerd naar het tussen(harmonicastuk) en op een omgekeerde emmer gezet, en een boete als toetje.

Achteraf daar erg om gelachen. Het liefst zou ik er een hele tijd voor uittrekken maar het is meer de tijdsdruk die meespeelt. Wat mij ook niet aantrekt is om een taxi te nemen, uitstappen fotootjes schieten en rechtsomkeert naar Delhi. Ik wil een reisdag - bezoek - reisdag terug. En het liefst met de trein. Ik heb die 5 dagen van te voren niet om te regelen want dan zit ik nog in Nepal. Ik ga nog even nadenken en puzzelen. ( treinkaarten via internet regelen heb ik 0,0 ervaring mee)

ff denken, mochten jullie nog een idee hebben hoor ik het graag

groetjes