euro of dollar

• Kees

Hallo allemaal,

Na 11 jaar gaan we over 2 weken weer naar India. Ik heb dan ook alleen een praktische vraag.

Kan men tegenwoordig gewoon euro's meenemen en wisselen of zijn dollars toch eenvoudiger en meer gangbaar?

Alvast bedankit voor de reacties.

Kees

• floor

Hallo Kees

wij wisselen altijd euro's

• Sundri

Gewoon euro's meenemen. Pinnen kan tegenwoordig ook in heel veel plaatsen, ook kleinere plaatsen. Ik neem altijd alleen wat euro's voor noodgevallen mee; in praktijk pin ik tegenwoordig.

• Tom

Vorig jaar had ik maar 100 euro cash bij (trip van 4 maanden), maar ik heb ze niet nodig gehad.

Je kan gewoon “overal” pinnen.

• Bob

Euro's. Met de dalende dollar koers zijn ze in hotels soms niet zo happig op dollars, zeker in afgelegen gebieden.

• Ben

Pinnen, pinnen en nog eens pinnen.

€ 50 tot € 100 als “noodgeld” bij je hebben, hebben wij echter nog nooit nodig gehad,

Direct naast de uitgang van de luchthavens kan je veilig pinnen (er staat een bewaker naast)

Goeie reis,

Ben

• Ger

Pas terug uit india.

Pinnen kan tegenwoordig overal en ook al in de ‘kleinere’ plaatsen (wat is klein in India???)

Heb ook altijd noodgeld bij me.

Heb dit echter al vele jaren niet meer nodig gehad.

• Ineke M

Ook ik pin altijd in India en dat ging altijd goed..tot deze keer. Er zijn n.l. steeds meer toeristen, maar ook locals, die de ATM gebruiken. In Pushkar is daardoor de ATM regelmatig leeg (wordt elke dag gevuld), waardoor je soms heen en weer blijft lopen.

Deze keer echter was de ATM leeg en werd pas 3 dagen later bijgevuld i.v.m.: Raki, independence day en een staking. Ook de bank zat dicht. Moest dus naar Ajmer om een gevulde ATM te vinden, anders kon ik mijn hotel niet betalen. Reserve geld is dus inderdaad erg handig!!!

Ineke

• Rob

Ik pin ook altijd in India, ging meestal goed.

Tot die keer dat ik vergeten ben mijn pinpasje weer uit te nemen.

In India werken die ATM machines anders dan hier.

Je krijgt eerst geld, vervolgens het verzoek of je nog meer geld wilt.

Door de enorme hoeveelheid bankbiljetten die je dan krijgt en allemaal na moet tellen kun je een beetje in verwarring raken.

Dat is mij dus een keertje gebeurd…in Kolkata.

Gelukkig had ik een reserve creditcard, dacht ik.

Daarvan was ik de pincode vergeten, maar na een dag lang zoeken kon ik bij een bank ik wel wat contanten krijgen zonder pincode.

Iedereen was erg behulpzaam.

Rob

• Ash

Reserve geld 300 - 400 pp is ruim voldoende, just in case..