Vliegen / muggen in India

• Rob

Beste mensen,

Het ergste in India vind ik altijd al die vieze vliegen.

Probleem hier in Groningen is dat niemand dat begrijpt.

De Groningers noemen vliegen muggen en muggen vliegen.

Vandaag was ik bij de Spar en heb een elektronische vliegenmepper gekocht.

Althans, dat dacht ik.

Op de kassabon stond muggenmepper.

Mijn tweede vraag is: hoe werkt zo'n ding? Op batterijen?

Mijn derde vraag: is een vliegen/muggen mepper ook nodig rondom Kerst/ Oud en Nieuw?

Tot nu toe ben ik alleen rondom juli in India geweest.

Afgelopen juli overgeslagen, maar heb heb een beetje heimwee.

Vandaar.

Rob

• KeesS

Tja Rob, bij de Spar hebben ze je dus het verkeerde verkocht want een muggenmepper bestaat niet. Je zult dus met de vliegenmepper de muggen moeten meppen. Of dit ervaren wordt als discriminatie weet ik niet. Voor zover ik weet werken de meeste vliegenmeppers gewoon met een handbeweging, ook zijn er veel waar een batterij in moet, met een verlengsnoer wordt het meppen zo lastig. Zat er geen gebruiksaanwijzing bij? Of zo'n ding rond Kerst nodig is weet ik niet, hangt misschien af van het gebied waar je heen gaat. KeesS

• Rob

Kees,

TUV EN60355-1, ITEM NO.LC-11.

Dat staat er op, maar ik kan geen opening vinden.

Voor de batterijen, bedoel ik.

Je kunt er ook eieren en tomaten mee in plakjes snijden.

Heb ik net ontdekt.

Rob

• Rob

Kees,

Na veel gepruts heb ik het batterijencompartiment open gekregen.

Zowaar zaten er twee batterijen in, origineel verpakt in plastic.

Heb ik er uitgewurmd en ontdaan van dat plastic.

Ik ben benieuwd of het nu werkt.

Rob

• Rob

AU!!!

Rob

• Sundri

Uit ervaring weet ik dat je rondom Kerst enzo in Kerala en Tamil Nadu behoorlijk veel last kunt hebben van muggen. Vermoedelijk komt dat, omdat die gebieden in het tropisch deel van India liggen met ook rond de Kerst een betrekkelijk hoge luchtvochtigheid. Ik heb afgelopen december in Tamil Nadu zelfs nog een stortbui gehad en een paar spetters in januari daarvoor (2007). En zoals je vast wel weet, gedeien muggen in een warme, vochtige omgeving. Ze gebruiken daar ook van die elektrische vliegenmeppers om muggen om zeep te helpen :).

• KeesS

Rob, wat bedoel je nu met au? Heb je iets anders geslagen dan een mug, of wilde je proberen wat je nog meer kan snijden met dat ding? Heb je hem aan de goede kant vast. En misschien is een mug wel het grootste wat je er mee kunt meppen! Heb je in Groningen misschien ook last van katten?

• Rob

Beste Kees,

Groningers katten niet, hoe kom je daar bij?

Met “au” bedoelde ik dat de batterijen werkten.

Rob

• Bob

ik heb gemerkt dat DEET niet alleen tegen muggen werkt, maar ook tegen vliegen. In India.

• Bobo

Grinnik….krijg een levendig beeld hoe je met die vliegen/muggenmepper om kunt gaan!

Bobo