wie wil me tips geven wat te bezoeken aan de west kust?

• lieke

hallo lieve mensen,

in oktober ga ik weer een maandje india in!!

ik land dit maal in delhi, en wil via de west kust naar bangalore, en vanuit daar weer door naar pune(bruiloft) en vertrek dan vanuit mumbai weer terug naar holland…

kan iemand me vertellen welke plekjes ik echt niet mag missen?

zou ook graag de backwaters in kerala willen zien…

ik hoor het graag van jullie!!

liefs lieke.

• annelies

Lieke,

Nasik.

Groet,

Annelies

• Rob

Beste mensen,

Wat is dat toch met die Nederlandse vrouwen, die denken geemancipeerd te zijn door zich slecht te kleden en een baan willen, die vooral leuk moet zijn?

Liefst niet full time willen werken, maar slechts een aanvulling, zgn eigen inkomen, op hun partnersinkomen, willen om op vakantie te kunnen gaan naar India om daar een bruiloft mee te maken van een vrouw die (meestal) uitgehuwelijkt wordt.

Overdrijf ik nu een beetje…?

Rob

• lieke

beste rob,

ik herken mezelf niet in de categorie vrouwen die je beschrijft.

de vrouw die trouwt, is een vriendin waarmee ik heb samengewoond toen ik een jaar in india woonde..ze heeft haar toekomstige man ontmoet in de plaats waar ze woont, en is al enige tijd verloofd..en ze heeft me uitgenodigd..

omdat ik toch al van plan was om in oktober naar india te gaan, heb ik alleen mn reisschema ietsje veranderd omdat ik het geweldig vind om op een voor haar zo belangrijke dag aanwezig te zijn!!

wat je schrijft is heus waar..heb zelf ook wel eens een bruiloft bijgewoond van een vrouw die was uitgehuwelijkt…. en de nederlandse vrouwen die je beschrijft zullen ook heus bestaan..ik ken ze niet, en hoef ze ook niet te leren kennen..

gelukkig is er zoooveel meer in india!!

ik hoop dat dit je meer duuidelijkheid schept?

lieke.

• Rob

Lieke,

Interessant antwoord.

Wat betekent “verloofd” zijn in India?

Daar heb ik geen flauw idee van.

En waarom is haar man “toekomstig”?

En hoe lang is hij al “toekomstig”?

Wat ik schrijf heeft niets met waar of niet waar te maken.

Zijn gewoon vragen.

Rob

• lieke

verloofd zijn betekent net als hier het plan hebben om te trouwen..of ze het daar al dan niet vastleggen weet ik niet…

toekomstige man, omdat ze nog niet getrouwd zijn..pure grammatica lijkt me??

ik heb begrepen dat ze nu ongeveer 3 jaar verloofd zijn.

ik probeerde je reactie niet naar waar of onwaar in te schatten, sorie als het zo is overgekomen op je… ik gaf alleen mijn mening op je reactie.

groetje lieke.

• Rob

Lieke,

Volgens mij is een verlovingstijd in Nederland oorspronkelijk bedoeld om wat sexueel met elkaar te experimenteren voor je met elkaar het huwelijksbootje induikt (met alle onbewuste gevolgen van dien).

Drie jaar verloofd zijn komt op mij dan wel erg lang over…

Zal wel met geld te maken hebben.

Rob

• lieke

hahaha…tis maar net hoe je het bekijkt!

maar…heb je ook nog tips voor me?

groetjes lieke.

• Shirley de Munnik

Verloofd zijn betekende toch aangetrouwd zijn om over een tijdje op die bepaalde datum te gaan (t)rouwen?? :)

Ook ik pas niet in het geschetste plaatje over de Nederlandse vrouwen.

• nelle

Ik pas ook niet in dat plaatje over die vrouwen.

Dat het gebeurt is zeker, maar ik denk toch dat het nog uitzonderingen zijn. Dat wat die nederlandse vrouwen betreft. Wat gedwongen trouwen in India betreft is wat hier eigenlijk vroeger ook wel was, maar allang uitgebannen. Zou het in India in stand zijn nog steeds net als het kaste systeem?