Vlucht Delhi-Kathmandu

• AGH

Hallo,

Op 2 oktober vlieg ik samen met mijn vader naar Delhi. We komen aan in Delhi op vrijdag 3 oktober rond 00.30.

We willen graag op 3 oktober meteen doorvliegen naar Kathmandu.

Wie weet waar ik deze tickets kan boeken van Delhi naar Kathmandu en wat is de goedkoopste maatschappij?

En zijn er plekken op het vliegveld waar je eventueel snachts kunt verblijven?

( rest-area's of een goedkoop hotel vlakbij)

groetjes

Anita

• Rob

Anita,

Ik begrijp niet zo goed waarom je niet gelijk een ticket naar Kathmandu hebt geboekt vanaf …?

Waarom alleen naar Delhi als je daar niet wilt verblijven?

Als je in een hotel buiten het vliegveld in Delhi wilt overnachten heb je een transitvisum voor India nodig.

Of je dat ook nodig hebt als je op de luchthaven blijft om te slapen (die mogelijkheid schijnt er beperkt te zijn) / over te stappen is mijzelf nog steeds niet duidelijk.

Op deze soortgelijke vraag op dit prikbord ook nog steeds geen duidelijk antwoord gelezen.

Zelf heb ik daar in ieder geval geen ervaring mee.

Rob

• Petra

Snap wel waarom je alleen een ticket naar Dehli boekt,..

Heb ik zelf ook gedaan, en dan betaal je 500 euro met swiss-air retour.

(vanaf Brussel)

Tickets gelijk naar Kathmandu zijn stinkend duur.

Heb inmiddels ook een ticket geboekt met Jet, en heb hiervoor 10000 roepies betaald, ga zelf eind oktober.

Deze ticket heb ik gekocht bij: Makemytrip.com

En voor die totaal-prijs boek je niet vanuit Nederland of Belgie, en daar komt bij dan bijna geen maatschappij recht naar Kathmandu vliegt (voor een goede prijs), en maatschappijen meestal sowieso een tussenlanding maken in Delhi, en dan moet je ook met Jet Air / Sahara vliegen.

Goed zoeken kan veel geld schelen,..

• Petra

Nog effe,..

Ga dus van Brussel naar Delhi met Swiss voor 500 euro.

En met Jet van Delhi naar Kathmandu voor 10000 roepies (india-roepie)

Alle2 retourtjes uiteraard incl. tax, belastingen, enzzzz

• Petra

Ik heb zelf een ticket van Dehli naar Kathmandu voor 10.000 india roepies..

Vlieg met Jet…

Deze is geboekt bij Makemytrip.com.

Maar die heb ik alle een tijdje in huis,… ga zelf ook in oktober..

Succes..

• Rob

Petra,

En van Groningen naar Brussel?

Rob

• Shirley de Munnik

Ik heb in juni/juli dezelfde vlucht gehad:

Brussel-Wenen-Delhi-Kathmandu retour. Kostte € 860,- inclusief annuleringsverzekering. Ik zou 5 weken in Nepal blijven.

Trein naar Brussel vanuit R'dam is € 24,- enkele reis.

Transit visum India was € 27,-, geldig op de heen- en de terugweg.

Totaal nog geen € 900,- kwijt.

• Petra

Ik denk dat je vanaf Brussel, goedkoper in Kathmandu kan komen dan vanaf Amsterdam,..

Heb die poging ook gedaan,.. maar komt echt duurder uit,.. heb er uren voor op internet gezeten.

Nou is Brussel voor mij eigenlijk sowieso dichter bij als Amsterdam,.. (een uurtje rijden)..

Maar denk wel,..dat ik Shirley gelijk moet geven,. zelfs met treinkaartje, zal je waarschijnlijk nog voordeliger uit zijn,. vanaf Brussel…

• Shirley de Munnik

Een probleem nu vanaf Brussel-Zaventum….er wordt massaal gestaakt daar en er gaan op dit moment geen vluchten….houd daar rekening mee.

• AGH

Hallo rob,

We hebben ervoor gekozen om op delhi te vliegen omdat die tickets een stuk goedkoper waren. Ook al moeten we nu dan nog een enkel ticket kopen naar kathmandu zal dat waarschijnlijk nog goedkoper zijn. Terug vanuit nepal en tibet willen we graag met de trein/ bus doen dus ook daarom vliegen op delhi. Wellicht nog langs varanasi op de terugweg.

Daarnaast ga ik met mijn vader een maand naar tibet en nepal en gaat hij naar daarna naar huis. ik zal dan nog twee maanden in India blijven. Vandaar dat deze keuze op delhi viel.

Gr anita