transit visa india

• Petra

Hallo, wie is de laatste tijd nog naar Kathmandu gevlogen via Delhi??

Hoe zit het momenteel met het transit-visa voor India ??

Zie zelf dat het transit visa 15 dagen geldig is, ik zou dus 2 keer een transit-visa moeten kopen?? (ga een maand naar Nepal), of heb ik het mis.

We moeten 6 uur op de luchthaven van Delhi wachten voor de vlucht naar kathmandu.

Op de terug weg staan we 8 uur op de luchthaven van Dehli, voor we naar Belgie vliegen.

Wie weet hoe het echt zit met het transit-visa, je leest verschillende dingen als ik erop google.

En is het voor Nederlanders nog steeds mogelijk gewoon je visa voor Nepal op de luchthaven van Kathmandu te kopen??? (heb ik in het verleden ook eens gedaan).

• Shirley de Munnik

Transit visa voor India kost €27,- in Den Haag en is 72 uur geldig (3 dagen dus) op zowel de heen- als de terugweg.

Ik heb dit in juni-juli nog gehad dus dit is recente informatie.

Visum Nepal kun je nog gewoon op Tribuvan airport kopen maar is wel duurder geworden dan de € 25,- die je eerst betaalde voor 60 dagen. Zo kost een visum nu 30 dollar voor de eerste 15 dagen en verlenging kost 60 dollar voor 30 dagen.

• Rob

Petra,

Een transitvisum is 15 dagen geldig vanaf de dag van afgifte.

Er zijn single or multiple entry visa verkrijgbaar.

Een transitvisum betekent dat je drie dagen = 72 uur binnen de visumgeldigheid van 15 dagen India binnen mag, als dat voor doorreisdoelen noodzakelijk is.

Of je een transitvisum nodig hebt als je de luchthaven in India niet verlaat is mij nog steeds niet duidelijk.

Heb ik zelf geen ervaring mee en ga ik ook niet uitproberen.

Rob

• Shirley de Munnik

Op de websites van de Indiase ambassade en het India visum bureau staat verschillende informatie, heb ik ontdekt.

Zij zullen dit nog moeten aanpassen, denk ik.

De informatie die ik jullie heb gegeven is recente informatie van een maand geleden en uit eigen ervaring.

Alles gewoon in Nederland geboekt bij een zeer bekend reisbureau.

Ik zou 5 weken in Nepal verblijven.

Helaas moest ik mijn reis dit keer eerder onderbreken.

Daar moet je wel aardig voor bijbetalen:

€ 150,- voor de ticket van Austrian.

€ 8,- voor de ticket van Jet Lite.

• liesbet

Ik heb telefonisch contact gehad met de indische ambassade in Brussel en die verzekerde mij dat transitvisum bij afgifte nog 6 maanden geldig is!!72u lijkt me wel heel kort want dan moet je vlak voor vertrek 1 dagje Brussel plannen..Wij gaandeze week de visum halen(we hebben verlof) voor vertrek op 10 oktober!!groetjes liesbet

• erik

72 uur vanaf het moment dat je een stempel in je paspoort krijgt op het vliegveld :)

• maike

Hoi,

kocht je dit op de luchthaven ter plekke in delhi bij aankomst?, ik kom 's nachts aan en vlieg pas de volgende dag om 12 u naar Kathmandu en was van plan te gaan overnachten in een hotel in de stad. nog mee tips?

• Petra

Liesbet

Ik heb zojuist een visa opgehaald, en ik kreeg dus geen transit visa.

Ja,.. dat kan wel, moet ik hem 2x kopen, omdat een maand naar nepal ga.

Mij is verteld dat hij inderdaad 72 uur geldig is, en dan 15 dagen.

Dus bij aankomst in Delhi moet je binnen 72 uur gaan vliegen, en dan binnen 15 dagen terug komen in Delhi en dan ook weer binnnen die 72 uur vliegen.

Zo is het me vanochtend verteld in Den Haag, en ze hebben me dus een toeristenvisa verkocht.

Dus geen 6 maanden zoals jij zei, niet in Den Haag in iedergeval.

Heb het er nog over gehad dat voor mij idee sommige maar één transitvisa kopen en een maand in nepal blijven.

Maar ze zeiden dat dit niet kan.

grtjs