heeeelppp 30 kg uit

• erik

Sommige duikverenigingen hebben het er over dat ze een soort “sport-pakket” op het tickte kunnen laten zetten. Dan mag er 10 kilo extra mee voor een schappelijke prijs.

Er blijkt ook een verschil te zijn, zoals hierboven met Finnair, met wat er is toegestaan en wat er op het ticket staat. Soms beloven ze je dat je 30 kilo mee kunt nemen, wat dan ook in de computer staat, maar op je tocket staat 20. Misschien omdat dat een soort verplichting is?

Succes met zoeken!

• herna

Op de website van Finnair staat onder Travel info dat je 32 kilo mee mag nemen.

Als je dat uitprint kan er toch niets mis gaan?

• erik

Dat klinkt goed. Inderdaad uitprinten en meenemen naar het vliegveld dat papier.

• erik

Nee, er staat dat het maximum gewicht van 1 stuks bagage 32 kilo is. Je mag wel 50 kilo meenemen (en dan het extra gewicht betalen) maar dat mag niet in 1 tas.

Gewone bagagelimiet is 20 kilo, de rest moet je bijbetalen

• KeesS

Zou die max. 32 kg. iets met de arbo wetgeving te maken kunnen hebben? Ik heb mijn e tickets nog een keer nagekeken en er staat echt maximaal 20 kg.

• erik

Ja klopt, staat in de Arbo-wet.

• Marieke

Ik ben vorige week met Jet Airways naar India gevlogen en mocht 28 kilo meenemen. Jet Airways vliegt alleen niet op Schiphol, wel op Brussel. Dus dan moet je of vanaf Brussel verder met de trein of een connecting flight van een andere maatschappij (waar je dan waarschijnlijk weer minder bagage mag hebben…).

Succes!

• surya

Wat ik wil weten is niet over een retour ticket of naar india, maar naar Nedrland. Ik heb een enkele reis naar india. Daar heb ik 30 kilo op. amsterdam-delhi

Maar zodra je hier een enkel ticket terug wilt boeken kun je nergens een tciket vinden waar je 30 kilo op mag meenemen. Dat schijnt de regel te zijn wanneer je vanuit india een terug ticket boekt, omdat het enkel is. Wie kan mij nu vertellen welke weg ik deze regel kan omzeilen? of iemand ervaring hiermee?

• herna

Sorry, had niet naar beneden gescrolled! Ik las alleen: the maximum weight of a single bag on a Finniar Flight is 32 kl.Daaronder staat inderdaad dat je 20 kl. mag meenemen. Excuses!

• francis

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Met Turkish Airlines mag je wel veel meenemen. 30kg was geen probleem. Uiteindelijk met Lufhansa gevlogen in juni. Was ook geen probleem enkeltje Amsterdam en 30kg.