reserveren of niet?

• Nathalie

Hoi,

ik vertrek 5 augustus naar India en heb een vraagje ivm de treinen. Ik zou graag direct na aankomst in Delhi doorreizen met de trein. Nu vroeg ik me af het noodzakelijk is dat je een ticket reserveert. Is het echt zo druk dat je soms een paar dagen moet wachten om mee te kunnen of is er altijd wel een plaatsje?

En is er veel verschil tussen de verschillende klasses? Want ik ben nogal geneigd om de goedkoopste te nemen (vooral door mijn budget :) maar ook om dan tussen het volk te zijn)

Mercie!

Nathalie

• erik

Waar wil je naar toe? Als je naar Jaipur of Agra wilt, dan zijn die paar uurtjes in iedere klasse te doen en kun je gewoon mee. Wil je de nachttrein naar Chennai, dan is het een ander verhaal…….

Ik zou alleen reserveren als ik ver zou gaan en als er ruim tijd zat tussen aankomst van het vliegtuig en vertrek van de trein (halve dag of zo).

• Nathalie

Eerst ga ik van Delhi naar Agra en van daaruit reis ik over land naar Kathmandu. Dus ik zou eerst van Agra naar Ghorakpur moeten geraken met de trein. En daarna wss verder met een bus.

Moet je ook reserveren op voorhand als je in het treinstation wil slapen? Ik heb ergens gelezen dat er slaapzalen zijn..

• Khan

Nathalie schreef:

>

> Moet je ook reserveren op voorhand als je in het treinstation

> wil slapen? Ik heb ergens gelezen dat er slaapzalen zijn..

Zover ik weet, kunnen daar kamers niet gereserveerd worden.

• erik

Train No Train Name Date Runs From Source Runs On

9037 AVADH EXPRESS 17/07/2008 BANDRA TERMINUS TUE WED FRI SUN

AF AGRA FORT 1 21:50

GKP GORAKHPUR JN 1 13:40

Dan is dit je trein, die kun je van te voren wel reserveren, je weet vast wel wanneer je van Agra naar Gorakhpur gaat. Kun je meteen doorrijden naar de grens en als je echt wilt de nachtbus naar Pokhara/Kathmandu nemen. Scheelt wel een nacht in Gorakhpur, waar verder niet echt veel te beleven valt. Of je slaapt aan de grens, ben je maar vast in het land.

Delhi naar Agra is geen probleem, zoveel bussen en treinen.

• marielle

lange afstanden reserveren, korte heb je meer kans op de dag zelf. Ik zit met hetzelfde verhaal, wil na landing meteen door naar Darjeeling, 24 uur treinen, ga dus reserveren, en in een ‘klasse zonder harde banken’…. Korte tripjes zijn leuk in de goedkoopste klassen….

• erik

Darjeeling? Had je misschien beter op Calcutta kunnen vliegen (of is dat veel duurder?)

• marielle

scheelde zo'n 500 euro :-) En daarbij kan ik ook enorm genieten van een dag door Indiaas landschap treinen….

• esther

Ik heb ook een vraagje, waar je kun je je tickets per trein het beste reserveren? ik heb wat diverse sites gevonden in de LP.

• Sundri

http://www.irctc.co.in/

Hierop moet je eerst een uitgebreid formulier invullen met al je gegevens. Daarna kun je gaan inloggen en treinen reserveren. Hopelijk werkt je NL creditcard; soms gaat dat goed, maar niet altijd.