trein

• marielle

24 uur trein van Delhi richting Sikkim. Sleeperclass of zo'n afgesloten coupe? Heb met beide ervaring, in een afgesloten coupe was het helaas wat minder, aangezien ik met vijf mannen werd opgesloten (letterlijk). Nu wil ik vanuit Nederland die trein reserveren (want wil meteen bij aankomst doorreizen), maar in dat systeem kun je niet aangeven dat je een vrouw bent. Tips hoe dat te doen? Of toch maar gewoon sleeperclass?

• Shirley de Munnik

Ik reis altijd AC 2 of 3 tier, zit je niet opgesloten.

Maar ik heb wel eens ergens gelezen dat er ook speciale wagons voor alleen vrouwen zijn in India.

• Sundri

Speciale wagons voor vrouwen heb ik nooit meegemaakt, wel een apart compartiment. Ik heb zelf weleens sleeperclass gereisd in een vrouwencompartiment.

• Marielle

ze schijnen er rekening mee te houden als je een kaartje koopt, maar een reservering via internet is er niet op ingesteld…. Sleeperclass vind ik wat dat betreft niet ‘vervelend’, het zijn tenslotte geen afgesloten coupes toch?

• Sundri

Nee, sleeperclass is niet afgesloten. Het heeft geen AC en is 3 tier (3 “bedden” boven elkaar). De ramen zijn open.

• Rob

Shirley / Sundri,

In de lokale treinen in Chennai zijn aparte vrouwen compartimenten.

Ben ik ooit per ongeluk ingestapt, zal ik nooit meer doen.

Onder veel gekrijs werd ik daar door een tigtal vrouwen de trein uitgeduwd.

Gelukkig reed de trein nog niet.

In Mumbai hebben ze dat ook, te herkennen aan de groepen vrouwen die samenscholen op het perron. Sinds mijn ervaring in Chennai houd ik mij verre daarvan.

Rob