ja hier is ook biologisch voedsel.
India veranderd als een tierelier trein. Het val mij heel erg op. De mac donalds zit vol met mensen, dominos pizza zit vol met mensen en hun eigen wrappido's zit ook meestal vol.
En elke keer als ik boodschappen ga doen verpakken ze het in minimaal twee plastic tassen, met een tiwrap ofzoiets eromheen. Nou ja reken maar uit hoeveel plastic tassen dat er zijn. Je mag je eigen boodschappen tas vaak niet eens mee de supermartk in nemen.
Er zijn plaatsen waar alleen supermarkten zijn.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen bal aan vind. Het lijkt alsof alles wat westers is aan de ene kant aanbeden wordt, maar als je zelf westers bent zijn er zoveel vooroordelen waar je tegen aan loopt de hele dag. Veel dingen waar ik in nederland een scheit hekel aan heb kom ik hier ook steeds tegen, de zogenaamde ontwikkeling van een land. Ik begrijp het allemaal wel en dat mensen een betere levensstandaard willen hebben logisch.
De meeste rijkelui hier weten niet een hoe ze hun eigen was moeten wassen. Want ze hebben mensen voor hun die dat doen. En voelen zich te goed voor de mensen die de straat schoonmaken. Het is kort door de bocht gezegd, want natuurlijk ontmoet ik veel mensen die er heel anders over denken.
Ze zeggen dat nederland in hokjes is verdeeld, maar die dingen kom ik hier ook elke dag tegen. En realiseer hoe een buitenlander die in nederland woont zich moet voelen en waar die elke dag tegen aanloopt.
Ik probeer bijv al 3 weken een bank rekening te openen, een van de dingen. Iedere keer is het dit dan weer dat dan weer dat dan weer dat. Maar mijn huisbaas wilt perse cheques dus ik moet dat ding openen. Het is echt grote tijdverspilling n energie verspilling.
Sorry maar op dit moment kan ik wel goede dingen zien aan india maar niet echt begrijpen waarom ik hier wil zijn. Kom hier om te studeren en dingen te leren maar het lijkt niet dieper te gaan dan de oppervlakte of een leuke bloem schilderen. Niet minderwaardig bedoeld, maar ik vind er geen zak aan.
En dan nog niet gepraat over het goria zijn.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
ik mis nederland