eten op de trein

• marc

Hallo,

graag jullie advies,

Ik ga in Julie - Augustus rondreizen in Rajastan, en heb nog een vraagje.

Kan je het eten op de treinen vertrouwen? of is het beter dit niet te doen.

En is het eten het zelfde in sleeper airco en gewoon sleeper class?

graag jullie reactie

groetjes Marc

• erik

Het eten in (voor ons Nederlanders, in ieder geval voor mij, klinkt op de trein wat vreemd) de trein is prima te vertrouwen. Of het verschilt weet ik niet, ik maak een reis altijd in 1 klasse en weet dus niet wat ze elders in de trein eten.

Maar als je denkt: ik vertrouw het niet, neem dan gewoon wat lekkere dingen mee. Ontbijt is nooit een probleem in de trein, maar soms krijg je avondeten waarvan je denkt: niet echt mijn smaak: en dan neem je wat van je eigen snacks en hoef je niet met een lege maag naar bed.

• Sundri

Behalve de te mierzoete chai en “coffee” vind ik de lunch en avondeten op de trein in sleeperclass niet te eten, tenzij je in zo'n speciale trein reist waarbij het eten is inbegrepen (hoe heten die treinen ook alweer?). Onderweg kun je wel van alles kopen zowel in de trein als op stations. Meestal beperk ik me maar tot biskwietjes, chips (best goed omdat je zoveel zweet en zout verliest), veel fruit (o.a. bananen), tomaten, komkommers, e.d. Een ontbijtje is wel te doen (brood met omelet).

• Khan

Kijk uit met chips!!! Ik ben op de trein Mumabi - Vijayawada bijna om het leven gekomen door het eten van wat locaal gefabriceerde chips. Ik heb de naam van het plaatsje verdrongen, maar die dingen leken wel van hout gemaakt. Voordat ik dat door had, had zich er al een in mijn luchtpijp genesteld. Krachtig ingrijpen van een reisgenoot voorkwam erger, maar ik had nog uren later een verschrikkelijk gevoel in mijn keel.

• Sundri

Ik koop meestal Lays in een groen zakje met onionsmaak. Nix mis mee. En dat kan je op elk station kopen.

• Sundri

In NL eet ik overigens nooit chips, hier verlies je namelijk niet zoveel zout, want je zweet hier een stuk minder. Dat wordt hier al gecompenseerd door een boterham met kaas ofzo.

• Anita

Als je om je heen kijkt, zie je erg veel Indiërs hun eigen hapje meenemen, ze eten liever hun eigen hapje koud, dan het ‘treinvoedsel’. Ik moet wel zeggen dat ik enkele jaren geleden een ‘vegetable rice’ had en die was zeer behoorlijk, werd zelfs warm geserveerd.

Ooit heb ik ‘chicken’ besteld, toen kreeg ik een rubberen poot. Die zal nog wel steeds verkocht worden, want eten kun je hem niet.

Advies: neem vegetarisch in de trein, als je bestelt. Dan heb je toch wat ‘vulling’ in je maag tijdens een lange reis, de gaatjes vul je op met snacks, fruit etc., zoals Sundri zegt.

• Shirley de Munnik

Shadabti express

• Sundri

Ja, die bedoel ik…

• erik

Volgens mij bedoelt Khan frietjes :)