Mahan Air

• KeesS

Zoals wellicht bekend waren er een heleboel reizigers die in 2007 een vliegtickets hadden geboekt bij Mahan Air. Wij ook. In september 2007 werd door de EU aan deze Iranese maatschappij een vliegverbod opgelegd van en naar Dusseldorf. Een hoop gedupeerden dus.En allemaal vage verhalen/geen antwoorden van N. de Vries reisbureau uit Drachten die in Nederland de tickets verkocht. Ook veel Thailandgangers boekten hier de tickets. Na een lange periode van windstilte, mijn rechtsbijstandverzekering was er mee bezig, nu eindelijk het geld ( € 2400,–)teruggekregen. In principe was er weinig aan te doen aangezien het geen europese maatschappij was. Ik heb zelf nog een brief aan de premier van Iran geschreven maar of die geholpen heeft? Ik oop dat andere mensen het geld ook terugkrijgen. KeesS

• erik

Mooi KeesS, toch een bedrag waar je graag de nodige moeite voor wilt doen.

• Anita

Hoi Kees, goed nieuws, gefeliciteerd ermee. Ik zou er ook voor vechten. Had je het ook via De Vries geprobeerd? Ik herinner mij dat het bureau zich verschool, terwijl ze het wel zouden kunnen terugbetalen?

Ik zou ook alle moeite gedaan hebben. En nu maar weer een leuk ticketje boeken, niet bij Mahan.

• KeesS

Anita, bij de Vries waren ze oostindisch doof. Het rare van het hele verhaal is dat ik mensen ken die in Duitsland hadden geboekt en ik november/december al hun geld terughadden. Zonder problemen. De Vries had als argument dat de duitse agent niet mee wilde werken(?). Maar het is nu gelukkig goed afgelopen. En ja: we hadden al tickets gekocht voor oktoboer/november. Met FinnAir, prima maatschappij, hebben we al eerder mee gevlogen. Helaas duurt het nog zo lang.KeesS

• Anita

Hoi Kees, ik herinner me er iets van dat je zei dat De Vries zich verschool. Geen goed reisbureau, goed om te weten.

Pas sprak ik iemand die zo'n supervoordelig Finnair ticket had geboekt. Zelf heb ik er afgelopen winter mee gevlogen, maar ik vond de toestellen wel oud, op weg naar Helsinki had ik ijskoude voeten en de verzorging vond ik ook minder. Vorig jaar februari (is laagseizoen) vloog ik supervoordelig met Swiss en die heeft toch mijn voorkeur hoor. Maar het hangt ervan af wat in de aanbieding is…….

Ik heb het plan om deze winter naar een ander land te gaan. Maar tevens komt weer het lekkere plaatje boven van mij met mijn blote voetjes urenlang door de zee wandelend op Goa……….. ik wil eens wat anders, maar eigenlijk ook weer niet.

Net als veel mensen op dit prikbord, ben ik ook verslingerd aan India.

• KeesS

Anita, vorig jaar ook gevlogen met FinnAir, was toen niets mis mee. Ook een goed toestel. Bij terugkomst (november of zo) was het wel erg koud op Helsinki Airport, nu dus de trui mee. Tja, dat is het probleem van India: als je eenmaal aan verslaafd bent dan kom je er volgens mij nooit meer vanaf. Maar er zijn ergere verslavingen. Wat dat reisbureau betreft, kijk maar eens op hun site. Het zijn allemaal maatschappijen waar van ik het mijne denk. KeesS