70-Jarige baart tweeling
Oma Omkari Panwar is op 70-jarige leeftijd bevallen van een tweeling.
Zij en haar 77-jarige man Charan Singh Panwar wilden persé een zoon hebben voor de opvolging van hun boerenbedrijfje. Het arme Indiase echtpaar verkocht daarom hun buffels, nam een hypotheek op het land, sloten een geldlening af en spendeerden al hun spaargeld voor een ivf-behandeling om zwanger te worden. Dat Omkari nu de oudste moeder ter wereld is, kan haar niet interesseren.
De tweeling, een jongen en een meisje, kwamen te vroeg ter wereld maar zijn gezond.
De Panwars hebben twee volwassen dochters en vijf kleinkinderen. Nu pas hebben ze er een zoon bij. Een zoon heeft recht op een bruidsschat als hij trouwt en kan op het land van zijn ouders gaan werken. En daar doet het ouder echtpaar het om. “De behandeling heeft me een fortuin gekost maar de geboorte van mijn zoon is het me waard. Ik kan nu doodgaan als een blij man en een trotse vader”, zegt Charan.
Gynaecoloog Nisha Malik, die de baby's in Muzaffarnagar ter wereld bracht, schrok zich kapot toen de oude vrouw haar vertelde dat ze zwanger was. “Ik zit al twintig jaar in het vak maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt”, vertelt ze de Daily Mail.