Ook dit is India

• Anita

70-Jarige baart tweeling

Oma Omkari Panwar is op 70-jarige leeftijd bevallen van een tweeling.

Zij en haar 77-jarige man Charan Singh Panwar wilden persé een zoon hebben voor de opvolging van hun boerenbedrijfje. Het arme Indiase echtpaar verkocht daarom hun buffels, nam een hypotheek op het land, sloten een geldlening af en spendeerden al hun spaargeld voor een ivf-behandeling om zwanger te worden. Dat Omkari nu de oudste moeder ter wereld is, kan haar niet interesseren.

De tweeling, een jongen en een meisje, kwamen te vroeg ter wereld maar zijn gezond.

De Panwars hebben twee volwassen dochters en vijf kleinkinderen. Nu pas hebben ze er een zoon bij. Een zoon heeft recht op een bruidsschat als hij trouwt en kan op het land van zijn ouders gaan werken. En daar doet het ouder echtpaar het om. “De behandeling heeft me een fortuin gekost maar de geboorte van mijn zoon is het me waard. Ik kan nu doodgaan als een blij man en een trotse vader”, zegt Charan.

Gynaecoloog Nisha Malik, die de baby's in Muzaffarnagar ter wereld bracht, schrok zich kapot toen de oude vrouw haar vertelde dat ze zwanger was. “Ik zit al twintig jaar in het vak maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt”, vertelt ze de Daily Mail.

• Ineke M

Dit stond ook al bij de nieuwberichten, dus waarom hier nog een keer???

Ineke

• Anita

Niet iedereen leest alle nieuwsberichten, er staan hier zo vaak nieuwsberichten, uit Nederlandse of Indiase media. Ik vond het een bijzonder bericht dat me een beetje verbaasde, vandaar.

• danu

HMhmhm, bloody indians.

soms denk ik weleens………………….wat een achterlijke ………………..

hopelijk dat de mensen wat meer hun hersenen gaan gebruiken.

• erik

Ik ga altijd direct naar het prikbord, ik lees die nieuwsberichten nooit. Meestal komen dit soort vreemde records trouwens uit Italie…..

• India

Wat jammer dat de media altijd “negatieve” berichten over India plaatst. Wat deze vrouw doet, moet ze toch zeker zelf weten?

Het geeft wel een verkeerd beeld van een prachtig land met prachtige mensen waar wij nog heel wat van kunnen leren.

• erik

De meeste verhalen die ik in de krant over India lees gaan over de snel welvarender wordende middenklasse, de reuzensprong die ze op IT gebied maken, de talloze Amerikaanse en Europese bedrijven die zich in India vestigen etc. Allemaal positief, dus.

• India

Zeker zijn dat positieve berichten, maar ik bedoel meer over het land, de cultuur de mensen. De schoonheid van het land en de mensen. Hun leefwijze waar wij zoveel van kunnen leren.

• Sundri

Een kenmerk van de media is dat nieuws in het algemeen negatief is, anders is het geen nieuws. India vormt daarop geen uitzondering.

• danu

Zet ff die roze bril af. en wees eens ff realistisch.