Zuid India-Bangkok

• Tammy

Aloha avonturiers!

Eind September vertrek ik voor de 2de x in m'n eentje naar India.

Mijn route is zo ongeveer; Delhi, Rajastan, Agra, Varanassi, Nepal dan terug naar Delhi, Bombay, Goa en eventueel Kerala en/of de Lakshadeep-eilanden.

(Malaria-pillen slikken Kerala/eilanden??)

Is er iemand op deze eilanden geweest~~wat zijn de mooiste/betaalbare eilanden?

Vanuit Zuid-India wil ik vliegen naar Bangkok, vanaf welke stad in India kan ik dat ‘t beste/snelste/voordeligste doen, en waar zal ik ’t boeken in Nederland of in India? Enig idee wat een ticket ongeveer kost en hoelang ik onderweg ben??

In Oktober ga ik ergens in de buurt van Bangkok 4 weken mee doen aan n vrijwilligersproject daarna wil ik nog verder reizen door Thailand eventueel Maleisie/Laos/Cambodja.

Ben nog nooit in deze laatste 4 landen geweest dus alle tips zijn welkom!

Mocht ik nog geld/zin over hebben keer ik in December misschien terug naar Goa om daar Kerstmis te vieren.

Ben benieuwd naar jullie tips en info en mischien is er iemand met ongeveer dezelfde reisplannen en kunnen we ergens een paar dagen samen reizen….?

Wie weet, tot gauw, saludos!

• bert

van madras naar bangkok kost ongeveer 185 usdollar

bert

• tru

Hallo Tammy,

Jouw reisschema lijkt een beetje op mijn plan, alleen vertrek ik 2 januari. Ik vlieg op Delhi en vanaf Bangkok terug.

Ik heb op internet vrij goedkope vliegtickets gevonden via www.airticketsindia.com, op veel sites kom je boven de 250 euro uit, hier er vaak nog onder. Qua stad moet je gewoon even uitproberen welke goedkoper is, zoek ook evt. op andere dagen, bv. dinsdagen zijn weer goedkoper dan maandagen.

Hoe ga jij van Delhi naar Bombay? En hoeveel tijd heb je voor het eerste deel india ingeplant? Je schrijft dat je eind sept. vertrekt en in oktober in bangkok wilt zijn….. lijkt me erg veel plaatsen in weinig tijd.

De landen die je noemt in z/o Azie ben ik in 2002 geweest. Het zijn allemaal prachtige landen met ieder weer hun eigen sfeer, cultuur en beleving. In Vietnam kun je rond de central highlands (Danang geloof ik) een motorrijder huren voor een dag tot zelfs een maand. Hij rijdt met je rond door minder tourstisch gebied en je slaapt veelal bij locals. Ze zijn gecertificeerd door het ministerie en te herkennen aan pasjes en schriftjes met referenties van andere reizigers. Je kunt in Vietnam ook van ho-chi-min naar hanoi (of andersom) met een buspas voor (toenertijd, maar zal wel niet veel duurder geworden zijn) 25 dollar. Hiermee kun je in een stuk of 7 plaatsen uitstappen. De ticket is een maand geldig. Vietnam is een geweldig land, erg mooie natuur en niet zo verwesterd als de andere landen in de regio.

Laos ben ik toen niet zo lang geweest, op de 2e dag is al mijn geld welke ik in Thailand gepint had voor Laos gejat (er was destijds maar 1 ATM en dat was in Vientiane, ik begon in het midden bij Pakse/Tat Lo) en op de 3e dag heeft mijn reispartner zijn enkel gebroken. GA NIET NAAR HET ZIEKENHUIS IN LAOS! Daar wil je echt niet zijn!

Cambodia is heel erg in ontwikkeling, maar ziet ook geregeld mijnenbergers aan de slag op zo'n 15 meter afstand aan de kant van de weg. Hoogtepunt is toch wel Angor Wat (25 dollar per dag, tip: huur een fiets zodat je flink wat kunt zien).

In Thailand vind ik het Kao Yai National Park een aanrader, ook om hier te overnachten (een hutje is 10 dollar per nacht voor 2 personen, mijn duurste overnachting in heel thailand destijds)

veel plezier!!!