Air Asia

• peter

Even een vraagje, wellicht off-topic voor india maar wellicht heeft iemand wat informatie voor mij..

ik ben van plan om vanaf september voor onbetaalde tijd door azie te reizen, natuurlijk ook weer naar india. Ik wil ook zeker naar Burma gaan, alleen weet ik nog niet precies wanneer.

om een heel lang verhaal kort te maken; ik heb bij airasia hele goedkope tarieven gezien weet iemand of ik deze kan veranderen na het boeken zoals o.a. bij easyjet waar je tegen betaling de datum kan veranderen…. ik kan dit namelijk niet terug vinden op een site…

ook heeft iemand tips en voor een goedkope vlucht van dhaka of of Kolkatta naar Bangkok, alle prijzen die ik tot dusver heb gevonden vind ik een beetje aan de hoge kant…

alvast bedankt!

peter

• erik

Wat Air Asia betreft weet ik het niet, maar goedkope tickets van India naar Thailand, die kan je veel beter in india kopen.

En het is persoonlijk, maar ik zou uit Birma wegblijven. (iedere euro die er via mij in de generaals- zakken verdwijnt is er eentje te veel).

• Mike

Air Asia is en blijft natuurlijk een low budget maatschappij. Verwacht er dus niet teveel van. Ik heb eens met ze gevlogen en kon volgens mij de datum wel veranderen, maar het was goedkoper een geheel nieuw ticket te kopen. Ze verkopen die tickets soms namelijk voor belachelijk lage prijzen. Paar tientjes (euro's) en je bent honderden kilometers verder.

Wat betreft Birma; naast Erik's reactie zou ik toch eens afwegen of je daar NU naar toe moet. Het zuiden is compleet verwoest door de enorme storm van afgelopen lente en het duurt waarschijnlijk nog een hele tijd voor het daar weer een beetje is opgebouwd. Er is maar weinig naar buiten gebracht via de media, maar er is daar heel wat aan de hand natuurlijk.

• bert

ook airasia wordt duurder. je moet nu ook voor elk stuk bagage extra betalen.

de tickets zijn NIET te veranderen, maar wat wil je voor een ticket naar bv Chiangmai voor 25 Euro.

bert

• KeesS

Peter, ik ken niet precies jouw reisschema. Maar heb je eens gekeken naar rondreisticket (WTC bijv.). Je moet, geloof ik, in een bepaakde richting vliegen maar mag dan een aantal stopovers maken. Tja, en inderdaad Birma, alhoewel ik daar ook wel eens heen wil, zou ik op dit moment ook mijden. Wat zijn je plannen precies?KeesS

• peter

hallo kees,

een rtw ticket is niet echt ideaal voor mij, ik hoop in india vanaf haridwar de ganges te volgen naar kolkatta vandaar naar bangladesh om vandaar naar of thailand of burma te vliegen en verder nog een lange periode in z.o azie door te brengen.

ik ben van plan zoveel mogelijk met het ov te reizen alleen is dit niet helemaal mogelijk omdat de lands grenzen met burma dicht zijn.

ik heb verder nog geen concrete plannen omdat ik wellicht ook langer in india wil blijven.

bedankt voor de reacties,

mvg.

peter