Geef me tips aub....

• Lanny

Hallo Allemaal,

Ik wil nu alvast met de grote vragen aan jullie stellen;

Ik wil mijn vrouw's droom laten vullen om naar India te reizen in 2009.

Gaarne verneem ik naar de uitgebreide informatie's wat het beste is voor ons;

Geen hoge temperatuur, welke maanden? ( we kunnen alleen tussen 25 -30 graden aan, dus niet boven 30 graden )

Welke ( goedkoopste ) hotelplaatsen ( 3 á 4 sterren ) zijn het beste met de zeestranden ( waar je kunt zwemmen !!! ) , nabij de stadbezichtingen. Toeristische plaatsen dus wel.

Waar veel Hollanders daar ook zijn, willen we ook weten wat hun geweldige ervaringen daar hebben.

Waar zijn de meeste bezienswaardigheden in India ?

Binnenkort gaan we de boekingen alvast reserveren, maar welke reisbureau is het beste dan?

Zeer benieuwd naar jullie ervaringen, geschiedenis en tips heel graag trouwens,

Bij voorbaat dank,

Lanny

• erik

Klik eens op de site van Namaste reizen (staat rechtsbovenaan deze pagina). Daar kun je goede indrukken opdoen van reizen, mooie hotels etc.

• Khan

Met je wensenpakket kom je denk ik uit op Goa en Cochin in de maanden december en januari.

• Anita

Goa is gerust wel 34 graden in december……….

Het lijkt of je weinig van India weet, zo'n stel diverse vragen die je stelt. Ik zou me eens gaan oriënteren, koop een (foto)boek bij de Slegte ofzo en kijk wat je mooi lijkt. En zoek even op weeronline.nl ofzo op wat de temperatuur/neerslag was vorig jaar in de tijd dat je denkt te gaan…………….

Wat wij mooi vinden (monumenten ofzo) vind jij misschien minder mooi! India is groot (als de trein vertraging heeft, zeggen ze ‘India is great, but India is late…….’.

Wellicht is het handig een rondreis te boeken? Succes.

• Khan

Anita schreef:

>

> Goa is gerust wel 34 graden in december……….

>

Tja, 30 of 35 graden, dat zijn verschillen die je niet zo meer opvallen in India. ;-)

Een locatie met max 30 graden en strand, en ingesteld op westerse toeristen zou wel eens lastig kunnen worden. Ik kom bij Vishakapatnam (AP) wel op een gemiddelde hoogste temperatuur van 27-30 graden http://www.weatherbase.com/weather/weather.php3?s=5134&refer=&units=metric

Je hebt daar wel mooie hotels, naar zeggen is het strand mooier dan Goa, maar je zal weinig westerse toeristen tegenkomen, en nog minder Nederlanders (die zijn zo rond 1800 daar door de Engelsen het land uitgeschopt).

:-)

• danu

Beste TIP,

Lekker blijven dromen over india, en gewoon lekker in Nederland blijven, fantastisch land hier ook. er zijn hier ook veel hollanders, (en geloof me of niet, maar ze hebben allemaal hun eigen mening/ervringen).

het word niet snel boven de 30 graden, ze spreken hier allemaal nederlands, dus geen toestanden met vreemde talen.

Huur gewoon videoband van National Geographic over india, daar krijgt je mooie beelden te zien, en goed uitleg ook (mocht je niet in 1x snappen, kan je altijd nog de film opnieuw zien).

• Ineke M

Sluit ik me bij aan….denk ook niet dat het een serieuze vraag is.

Ineke

• Lanny

Hallo tipgevers,

Enorm bedankt voor alle goede tips en aanwijzingen daarvan !

Ik ga het zeker van alles informeren.

Ik zelf ben niet zo gek op India want ik vind het leven van India al zo hard en slechtverzorgde land, maar doe het graag voor mijn vrouw's droomwens.

Hoe langer ik méér weet over India, boeit me het steeds meer.

Over de temperatuur gesproken; Ja, we hebben het liever tussen 20 en tot met 30 graden. Hoger gaat ons te warm, ook de concentratie af.

Of er méér Nederlanders daar bevestigen, maakt ons niet veel uit. Maar we hebben wel behoefte aan de groep Nederlanders die ook met ons meegaan naar India. Het is meer veiliger voor ons beiden, en andere Nederlanders.

Ik denk dus meer aan de groepsvakantie dan wij alleen naar toe.

Ik ben ook heel erg op zoek naar de verschillende reisbureau's, die wel meer goedkoper kan bieden. Zeker voor 15 of 21 dagen in 3 sterren-hotel aan zeestranden, stadsbezienswaardigeheden in de buurt.

Ik zal het ook vast meer naar de boeken zoeken….

MvGr, Lanny

• Anita

dat zei ik alleen omdat ze alleen tussen de 25 en 30 graden aan kunnen……… misschien is het dan niet handig om naar india te gaan? daar gebeurt weleens iets wat je niet aankunt…….

• Anita

welke taal is dit? of neem je ons in de maling?