Taxi met chauffeur

• R

Tijdens de ritten buiten Delhi heb ik alijd gebruik gemaakt van een auto (Qualis met AC) met chauffeur.

Twee jaar geleden betaalde ik na onderhandelen voor de ritten buiten Delhi 7 roepies per gereden km. Hierin waren de brandstof- en de chauffeurskosten inbegrepen. De Tax was voor mijn rekening. Alleen als ik s'nachts de auto met chauffeur standby wilde hebben dan moest ik 100 roepies extra betalen. Dit bedrag was voor de voor overnachtiging van de chauffeur en zijn eten.

Gisteren heb ik de taxi-ondernemer telefonisch gesproken en hij vraagt nu 10 roepies per gereden km. De voorwaarden en de type auto zijn niet gewijzigd. Ik denk zelf dat ik na onderhandelen op 9 roepies per gereden km zal uitkomen.

Graag jullie mening hierover is dit te duur of valt het mee.

• erik

Als de brandstofprijzen in India net zo stijgen als hier, dan is het logisch dat je wat meer gaat betalen, toch?

• roy

Persoon R je moet diep schamen want:

Je vergelijkt met 2 jaar geleden en zoals je weet gaan de prijzen hier in Nerdeland ook jaarlijks omhoog.

Met inflatie en verhoging van brandstofprijzen is logisch dat men waar dan ook meer moet betalen.

2de aspect is je gaat naar India waar je goedkoop kan vertoeven in vergelijking met Europa.

Ik zou je adviseren gun die mensen met een paar rupies meer want in vergelijking met ons hebben de Indiers zeer moeilijk.

Ik ben heel sociaal daar en dat zouden meer India gangers moeten doen.

———————————————————————————————————

oke hier wat recentelijke gegevens:

The results are based on average rates for: 30/06/2008, 13:44

1 INR (INR) = 0.0149 EUR (EUR)

1 INR = 0.0149 EUR

1 EUR = 67.1493 INR

bij 100 km en met 3 rupies meer:

kost je maar 4 euro en 47 cent

nou zulke bedragen geef ik als fooi met mijn normale inkomen.

eis niet veel maar help de mensen daar.

————————————————————————————————————–

• R

Beste Roy,

Ik vind je analyse best aardig maar er zijn een paar factoren die jij niet weet. De chauffeur zelf, de arme man krijgt veel extra's van ons wat zijn baas, de eigenaar, niet weet.

Wij zijn een maand weg. De uitgerekende kosten voor auto met chauffeur komen wij op ongeveer € 1750 tot € 2000 uit.

Wij zijn van plan om veel met de auto te reizen.

Boven op de km prijs komt per nacht nog 100 roepies extra voor zogenaamde slaapplaats en voedsel voor de chauffeur.

Dit moet wij aan de eigenaar van de auto betalen.

Bij het inchecken in het hotel zorgen wij altijd ervoor dat de chauffeur een gratis onderkomen krijgt en als wij gaan eten nodigen wij hem altijd uit om met ons mee te komen eten. Immers hij is ook een mens en je trekt een maand lang samen op. Bij afscheid krijgt chauffeur wat extra's (een paar honderd roepies en/of nieuwe kleding/stof) van ons. Twee jaar geleden hebben wij zo gedaan en nu zullen wij weer zo doen.

Met de ondernemer (eigenaar) mag dan best onderhandeld worden.

Mijn stelling is dat de eigenaar nooit met verleis zijn auto zal verhuren. Alles wat je minder aan de eigenaar hoef te betalen, kan je best aan de chauffeur, de arme man, besteden.

Vr.gr.

R

• erik

Zo te lezen zorg je prima voor je chauffeur :)

• Ger

De door jou genoemde prijs is erg hoog.

Heb de laatste tijd zelf ook intensief gezocht naar een auto met chauffeur. Ben uiteindelijk geslaagd voor € 930, ook voor een maand en alles inclusief. Doch exclusief de fooi voor de chauffeur.

Ook wij laten hem als hij wil met ons eten/drinken en geven hem aan het eind van de rit een zeer behoorlijke fooi als hij heeft voldaan aan onze verwachtingen (per dag € 5). Dus heeft hij het ook niet slecht.

Je hebt gelijk onderhandel nog maar wat met de eigenaar. Ik had oorspronkelijk ook bij iemand anders navraag gedaan (gevonden op de startpagina van India) Iemand die mij voor dezelfde dienst € 1.900 rekende en voet bij stuk hield, dus veel te duur.

Dus verricht wat zoekwerk en onderhandel nog maar wat.

Heb je interesse kijk op www.mokshatours.com. Veel geprezen door allerlei trotters.

Succes!

• R

Erik

Heel goed van je. Ik zal zeker gebruikmaken van je website en je ervaring.

Bedank voor je tip

vr.gr.

R

• R

Sorry,

Ik bedoelde Ger.

vr.gr.

Bis