Boeken domestic flights

• Ger

Al eerder ter sprake geweest en zelf reageerde ik ook op eerdere berichten, steeds in de veronderstelling dat het toch heel eenvoudig zou moeten zijn

Nu moet ik na vele pogingen vaststellen dat het vrijwel onmogelijk is om een vlucht te boeken via een van de bookingssites of direct bij de maatschappij met mijn Nederlandse MasterCard van de Postbank

Bij Yatra.com kan het gewoon niet met buitenlandse kaarten geven (ze ook op de site aan)

Bij Makemytrip.com krijg ik aan het einde iedere keer de melding er is een fout opgetreden, probeer opnieuw (blijft niet lukken)

Bij Indian Airlines loopt ik vast op het feit dat de telefoonnummers die ik opgeef niet kloppen (volgens mij kun je alleen Indiase nummers opgeven en die heb ik dus niet)

Bij Kingfisher krijg ik weer de melding dat er iets niet klopt met mijn cardnumber

Enz enz enz, en zo ben ik al dagen bezig om een vlucht te boeken van Delhi naar Chennai voor 19 juli

Wie heeft er misschien een oplossing.

• Sundri

Heb je Jet Airways al eens geprobeerd? Die heeft een internationale boekingssite (vliegt b.v. ook van Brussel naar Chennai). Probeer het eens via jetairways.be .

• nisa

ik ben ook al een paar dagen bezig met het boeken van een vlucht .betalen lukt ook niet.ikzou willen weten of als je zelf in india ben ,daareen vlucht te boeken of is het dan duurder .niza

• Sundri

Als je in India zelf boekt, direct al op het vliegveld bij het boekingskantoortje van de vliegmaatschappij, dan is het waarschijnlijk niet duurder. Dan is het wel handig als je van tevoren hebt uitgezocht welke vluchten voor jou in aanmerking komen, zodat je naar de betreffende maatschappij kunt stappen.

Ook kun je boeken bij één van de vele vele reisbureau(tje)s in India en dan betaal je wat bemiddelingskosten; voordeel van het laatste is dat je een vlucht kunt kiezen, waarvan de tijden je het beste passen.

Heb je vrienden in India met een credit card, dan kun je ook hen vragen om voor jou online te boeken.

• KeesS

Heb je hier wat aan: delhi chennai 19 juli 2008> 26 juli 2008< 225 euro bij vliegwinkel.nl. Heb maar even een fictieve datum genomen. Maar als je het perse nodig hebt. succes KeesS

• roy

Men kan gewoon op het domestic airport direct een ticket kopen.

Genoeg keuze voor binnenlandse maatschappijen.

Vorige jaar vanuit Mumbai naar Kolkatta enkel tiket voor circa 90 euro.

Uit mijn positieve ervaring zou ik adviseren gewoon in India een ticket te kopen.

• Ger

Dat is misschien wel mogelijk maar dat is ongever 3 keer zo duur

• Ger

En lukt het daar dan wel om te betalen met je Mastercard *van de Postbank/ING)

• roy

Ger,

Dat is weer een jaar geleden en betaalde in rupees.

Of het mogelijk is met het mastercard geen idee en dat had ik ook bij me.

Vliegen en treinen is zeer goed en betrouwbaar geregeld.

Men maakt totaal geen onderscheid, een ieder betaalt het zelfde bedrag.

• Ruud

Vorige week een ticket (Varanasi naar Khajuraho) op het vliegveld van delhi gekocht. Bij Indian airlines kon zowel contant als met credit card worden betaald.

Dus geen probleem. Ik weet overigens niet hoe het zit bij de budget vliegmaatschappijen….