Malaria pillen in India kopen?

• Rosie

Hoi,

Ik heb geen route door India te reizen en als ik door een malariagebied komt, wil ik wel aan malariapillen komen.

Kan ik malaria daar aanschaffen bijv. in grote steden en waar? Tips…

Alvast dank

• Sundri

Als je geen last hebt van bijwerkingen, kun je ze wel in India kopen. Ik gebruik zelf nooit malariatabletten, omdat ik er ziek van word. Muggen kunnen drie ziektes veroorzaken: malaria, dengue en chikungunya. De malariavariant, die in India voorkomt, is goed behandelbaar. Een Indiase vriend van mij kreeg vorig jaar malaria en was er na behandeling na een week al bovenop; wel nog wat moe in het begin, omdat malaria bloedarmoede veroorzaakt. De malariamug steekt 's nachts. De denguemug steekt overdag. Deze ziektes komen vooral voor in de regentijd.

• Kannadiga

Er wordt soms erg overdreven gedaan over malaria. Op de meeste plaatsen in India komt malaria niet voor. Zuid-oost Azie is meer een malariagebied, daar schijnen wel gevaarlijke vormen van malaria voor te komen. De Afrikaanse malaria schijnt het gevaarlijkst te zijn.

Zoals Sundari het zei, mensen die gezond zijn komen een eventuele malaria goed doorheen. Mensen die in India aan malaria sterven hebben al een andere ziekte.

Zelf heb ik nooit iets tegen malaria ingenomen, en niemand in mijn omgeving.

De meeste mensen zouden dan heel hun leven die pillen moeten slikken.

• KeesS

Als je geen route door India te reizen hebt heb je ook geen (anti) malaria plillen nodig volgens mij! KeesS

• Ineke M

Zelf gebruik ik ook geen (anti)malariatabletten, maar of je het wel of niet moet doen daar verschillen de meningen nogal over. Mijn dochter gebruikte ze wel en werd onderweg erg ziek van (naar later bleek) Paludrine. Zij heeft toen in India nieuwe pillen gekregen waar ze wel tegen kon. Dus of je er wel of niet tegen kan staat los van waar ze vandaan komen.

Ineke