trekking in India, Nepal of Tibet?

• madelief

Hallo!

Ik zou graag in november een mooie trekking maken in de Himalaya. Nou zijn er mogelijkheden te over, maar ik vroeg me af of iemand tips voor me heeft. Ik twijfel over India, maar Kasjmir is toch niet erg veilig en voor Sikkim is het te laat in het jaar begreep ik, Nepal, maar vooral het Annapurna-circuit lijkt me erg toeristisch, of misschien heeft iemand een goede tip voor trekkings in Tibet? Als er tegen die tijd tenminste weer toeristen binnen worden gelaten….

Is er iemand die mij meer kan vertellen over trekkings in India?

Alvast bedankt voor de tips!

Madelief

• Sundri

Kashmir is wel veilig, maar november is te laat in het jaar. Dan is het al veel te koud. Qua temperatuur vergelijkbaar met onze novembermaand.

• Wieteke

Ik heb een trekking (1 nacht, dat wel) gedaan rondom McLeod Ganj, vang je direct twee vliegen in 1 klap. Namelijk 1, in november is het wel winter daar maar nog niet het ergste (dacht ik, alhoewel het al wel flink koud zal zijn) en 2 McLeod Ganj is eigenlijk klein Tibet met tevens de kans om de Dalai Lama te zien. Maar het zou beter zijn om omstreeks september te gaan. Ik was zelf in maart en het was heerlijk, bijna te warm overdag, maar 's nachts niet te koud (op 2800 meter hoogte). Ga je omstreeks McLeod Ganj, vraag dan naar Babu (errug leuke gids, haha).