Afstanden

• Lobke

Dag allen,

Volgende week woensdag vertrekken we voor 3,5 weken naar Zuid-India. Om ons een beetje in te lezen en voor te bereiden zijn we op zoek naar een afstandentabel (inclusief tijden) wanneer je met de auto (en chauffeur) rondrijdt in Zuid-India.

Weet iemand van jullie een dergelijke tabel te vinden?

Groeten Lobke

• Nestor-F

Ik ben 2x in Zuid-India geweest, 2005 en 2006 (buiten de vele andere India-reizen). Ik verwacht niet dat er zo`n lijst bestaat. Daarvoor zijn de omstandigheden te wisselvallig. Ik heb werkelijk uren in de auto “gehobbeld” van links naar rechts om de kuilen in de weg zoveel mogelijk te vermijden. Je gemiddelde snelheid zakt enorm. Ook zijn er wegwerkzaamheden, het wegennet wordt snel verbeterd. Soms wacht je wel een uur voordat de weg weer “open” gaat. En, de periode dat jullie Zuid_India bezoeken ken ik niet. Ik conformeer mijn vakantie in India met het verschijnsel moesson. Ik verwacht dat jullie behoorlijk wat nadeel ervaren van de moesson. Alhoewel, met de huidige klimaatverandering is niets meer met zekerheid te zeggen.

Overigens, mooie naam: Lobke, Misschien geïnspireerd door Cor Bruin?

• Tom

Probeer niet van dag tot dag te plannen op een minuten schema, lukt niet.

Daarom zal zo een lijst er ook niet zijn.

Je gaat relatief kort, en waar precies wil je heen?

In tamil nadu heb je nu geen moesson overigens, het is er wel erg warm, reken op 36 graden overdag, en nog steeds erg warm snachts.

De zuidwest kust heeft wel moesson nu, blijf daar maar beter weg.

• Sundri

Reken op zeer warm met een hoge luchtvochtigheid. In was vorig jaar om deze tijd in Tamil Nadu en kreeg in het begin uitslag van het constante zweten op buik en binnenkant ellenbogen. Als remedie gebruikte ik babycreme zoals sudocrem om het droog te houden en daar overheen talkpoeder, wat in India als deo wordt gebruikt.

Bij vervoer zou ik uitgaan van een gemiddelde snelheid van 35 km per uur in het algemeen. Pak ik bijvoorbeeld de bus van Mahabalipuram naar Chennai, een afstand van 55 km; dan doe ik er 2 uur over om de plaats van bestemming te bereiken. Pak ik bijvoorbeeld de bus van Mahabalipuram naar Pondicherry, een afstand van bijna 100 km, dan doe ik er 3 uur over.

• Khan

Op papier (kaart of google earth) je reistijd berekenen is wegens de eerder genoemde redenen nauwelijks mogelijk.

Mijn ervaringen: (gemiddelde snelheid per auto):

snelweg: 70 - 80 km/uur

hoofdweg: 35 km/uur

weg met werkzaamheden: 5 km/uur.

Oponthoud wegens politiecontroles, stakingen, demonstraties spoorwegovergang die dicht blijft, etc buiten beschouwing gelaten ;-)

• erik

Beetje in een reisgids rondsnuffelen hoe lang de bussen er over doen, dat is meestal een aardige richtlijn.

De reisleider die mij ooit heeft ingewerkt zei, wanneer een groep vroeg hoe lang uitstapjes, ritten etc. zouden gaan duren: “het duurt gewoon de hele dag.” Kon het altijd nog meevallen :)

• Lobke

Dag allen,

Bedankt voor de informatie. We hadden ons al ingesteld op diverse omstandigheden en invloeden op de reistijden :-)

We zien wel wat de omstandigheden worden en zullen ons nergens op focussen. (anders zouden we ook niet naar India gaan, maar met een camper naar Frankrijk ofzo) De route staat voor zover mogelijk vast.

Groeten Lobke

PS. Tja, Sil de strandjutter….