Reisgenoten gezocht om te werken met straatkinderen in India!

• Timu kota

Zin om mee op reis te gaan naar India? Wil jij projectervaring opdoen en op een interessante en intensieve manier in contact komen met de lokale bevolking?

Wil jij ervaring opdoen in de ontwikkelingshulp? Dit koppelen aan je veldwerk of aan een stage?

Timu Kota organiseert aanstaande november een 16 daagse projectreis naar India, waar we workshops gaan geven aan straatkinderen. De workshops kun je zelf vormgeven aan de hand van je eigen talent of interesse. Voorbeelden van thema's zijn: HIV/AIDS voorlichting, gezondheid, sport & spel, creativiteit en muziek. Op deze reis zijn nog een aantal plaatsen beschikbaar voor jongeren die dit een interessante uitdaging vinden!

Reisdetails

Data reis: circa 15 t/m 30 november

Locatie: de eerste week verblijven wij in een opvangtehuis voor straatkinderen van Don Bosco in Hyderabad, De tweede week brengen wij door op een centrum van Don Bosco op het platteland; zo zien we waar de straatkinderen vandaan komen en wat hun ‘thuissituatie’ is.

Kosten: € 1.250

Dit is inclusief vliegticket, visa, eten & drinken, overnachting, vervoer ter plaatse en voorbereidende trainingen.

Maximaal aantal deelnemers: 10

Kosten

1.250 euro lijkt een hoop geld. Uit voorgaande reizen is echter gebleken dat het grootste deel van dit geld makkelijk op te halen valt met verschillende activiteiten. Kijk onder Acties op de website www.timukota.nl/indianspring voor voorbeelden van activiteiten waarmee je je deelnamegeld kunt ophalen. Je kunt ons ook altijd mailen voor tips en advies hierbij.

Spreekt het bovenstaande jou aan, wil je je aanmelden voor een reis of gewoon meer informatie? Mail dan naar india@timukota.nl.

Meer info over de reis is te vinden op www.timukota.nl/indianspring

• Kannadiga

Workshops geven aan straatkinderen. Hoe gaan jullie communiceren? Ik hoop dat elke deelnemer Telugu of minstens Hindi spreekt.

Of is dit weer een veredelde vorm van aapjes kijken?

• Ineke M

Ja, ik krijg er ook atijd een gevoel bij dat het meer er om gaat zelf een goed gevoel te krijgen, dan dat het daadwerkelijk zinvol is. Je vraagt hier in feite om mensen die niet voorbereid zijn en geen ervaring hebben, maar gewoon ‘iets leuks’ willen gaan doen en dan nog ‘iets’ maatschappelijk ook. En hebben jullie wel een idee van wat het op termijn met de kinderen doet?

Ik zeg niet dat het allemaal negatief is, maar heb op z'n minst grote twijfels van de zin van dit soort projecten.

Ineke

• joni

Ik vraag me af wat er fout kan zijn als je kinderen een leuke dag wilt bezorgen en evt iets wilt leren VrGR Joni

• nelle

Misschien omdat dit soort acties iemand blij maken met een dooie mus!

• joni

Ik zou niet weten hoe een leuke dag voor een kind een dooie mus zou kunnen zijn

• Paul Broekman

Nieuw gat in de markt? Het ruikt hyper comercieel en niet bepaald zinvol.

Eventjes je geweten sussen voor twee weken. Bah.

• joni

net even op de website van timmu kota gekeken komt op mij niet echt comercieel over. Maarja je kunt ook alles op een negatieve manier bekijken en lekker vanachter je PC de boel bekritiseren

• nelle

Het is niet bekritiseren, meer alert maken op dat alleen werkelijke nood wordt verholpen! Dat heeft zin! Op zich is kinderen , waar dan ook ter wereld vermaken , prima! Daar is ook niks op tegen! Je moet het niet te persoonlijk opvatten!

• Kannadiga

Wees dan eerlijk met de advertentie.

Zeg iets van internationaal spelen met kinderen zodat de kinderen het leuk vinden om met vreemde mensen te spelen (of bezig te zijn) en de toeristen het leuk vinden om met Indiase kinderen om te gaan.

Zeg dan niet dat het gaat over kinderen iets te leren. Dat kunnen de Indiers beter omdat ze de kinderen kunnen verstaan.