Binnenlandse vlucht

• Thomas Kat

Ik weet; dit onderwerp is natuurlijk vaker aan de orde geweest.

Ik probeer een (retour)vlucht te boeken van Bombay naar Goa via www.makemytrip.com . Omdat zij zeggen in staat te zijn om voor buitenlanders een betaling te kunnen laten plaatsvinden. Bij sommige maatschappijen kan het wel (zoals spicejet) maar de meeste airlines bieden geen directe mogelijkheid om voor buitenlanders een ticket aan te schaffen. En ik ben juist afhankelijk van andere maatschappijen ivm overstapduur.

Bij het invullen van de gegevens gaat alles steeds goed tot het laatste moment van bevestigen en dan krijg ik te zien: Sorry, Invalid Card details. bla bla…:(

Iemand raad?!

• erik

Heb je ze al gemaild?

• Thomas Kat

Twee dagen geleden….

• erik

dan weet ik het verder ook niet meer, sorry.

• Anita

Hoi Sundri, vorig jaar hadden we dit gedoe ook! Voorheen kon je via spicejet altijd boeken met je Nl mastercard, daarna ineens niet meer, ook niet via www.makemytrip.com

Ik moest een American Express hebben. De aanvraag duurde zo lang, dat in september het weer mogelijk was om met je buitenlandse creditcard te boeken!

Zogenaamd betrof het ‘veiligheidsmaatregelen’, maar nu lijkt het ieder jaar bingo te zijn!

• Sundri

Ja, klopt en toen was het ineens opgelost. Via Makemytrip lukte het wel. Ik heb in december nog een binnenlandse vlucht geboekt voor eind januari en toen werd mn NL credit card (Mastercard) gewoon geaccepteerd.

Maar ja, this is India. Lukt het niet, dan zou ik het trachten te regelen via een Indiase vriend (heb ik ook wel gedaan). Heb je die niet, dan zou ik in India naar een reisbureautje gaan. Vluchten betrekkelijk kort vantevoren boeken lukt meestal wel. Zeker nu er zoveel domestic airlines zijn. Ik heb vaak domestic vluchten gedaan, die helemaal niet vol waren. De Indiër zou zeggen “no problem”.

• Anita

Eerst lukte het via make my trip ook niet, maar wel als ik ze zou bellen (ik had met ze gemaild) en ik hen mijn creditcard gegevens TELEFONISCH door zou geven. Je vraagt je af wat het verschil is? En ineens was het wel mogelijk om met buitenlandse creditcards te boeken, ook weer bij Spicejet. Spicejet had het slechts kort onmogelijk gemaakt. Ik weet niet hoe het nu is………………

Maar ik heb besloten ‘even’ naar andere landen te gaan dan India, ik heb net mijn nieuw gekochte lonely planet doorverkocht, mijn reis van mei ging ook onverwacht niet door (ziekte reisgenoot). Wanneer ga jij weer?

• Sundri

Ik ben in april-mei nog geweest. De volgende keer weet ik nog niet precies. Maar zo spoedig mogelijk. Heb veel overgewerkt de afgelopen maanden zonder die te laten uitbetalen en heb daardoor nog heel veel vakantiedagen over. Dus zeker nog dit jaar :D

• Ger

Probeer eens via yatra.com

• Thomas Kat

Die site is volgens mij alleen voor Indiers. Misschien moet ik er maar gewoon op vertrouwen, zoals hierboven reeds gememoreerd, dat er plek voldoende is en het in principe op locatie valt te regelen. Ik had alleen graag deze keer iets meer vooraf willen plannen ivm het feit dat ik nu voor het eerst met mijn gezinnetje ga en het voor hun de eerste keer is en ik ze graag een beetje ‘zacht’ wil laten landen in India.