Kleding Calcutta

• Guus

Goedemiddag,

Nog een paar dagen en dan vertrek ik voor 2 weken naar India (Calcutta).

Ik heb op bijna al mijn vragen al een antwoord gehad, behalve op de volgende:

Ben namelijk erg benieuwd in wat voor kleding ik het beste over straat kan lopen in deze stad.

Nu is mijn vraag aan mensen die er al geweest zijn, wat kan ik het beste aandoen qua kleding?

Als er nog mensen zijn die reisverhalen on-line hebben staan over hun ervaringen in deze stad, zou ik graag de link willen weten zodat ik de verhalen kan doorlezen.

Of als er nog mensen zijn die goede tips voor me hebben, hoor ik ze graag.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Guus ter Horst

• roy

hoe loop je hier in zomer dus vergeklijkbaar ook daar in kolkata.

heb net op de site gezien dat het behoorlijk regent daar en ook de komende week.

ik ben recentelijk 2 keren daar geweest en de lokale bevolking loopt netjes rond.

men zal weten dat deze KEES een toerist is en hoe je daar gekleed loopt vinden ze geen belediging.

ADVIES ; kleren zijn behoorlijk goedkoop daar en lekker eten.( parkstreet)

ieder geval niet in sarie KEES.

• Paul Broekman

Ik ben een aantal malen in Calcutta geweest, en er o.a. een aantal maanden achter elkaar vanwege de voorbereiding van een tentoonstelling gewerkt. Ik kleedde me ‘normaal’, (spijkerbroek/overhemd) nooit een korte broek.

Het is hier en daar een rommelige stad met soms open stoepen en wegen dus zijn dichte sandalen ook een aanrader.

Als je als toerist gaat maakt het eigenlijk niet zo veel uit maar als je gaat omdat je er gaat werken of naar familie of kennissen gaat, dan is het beter om geen korte broek te dragen.

Veel plezier daar

• erik

Paul, een “dichte sandaal” is dat geen schoen? :)

• Paul Broekman

Nee, een dichte sandaal is een schoen met openingen ook wel een hibride sandaal genoemd.

Belangrijk is dat de punt diht is tegen het stoten….

(…)

• Rob

Paul,

Hybride sandaal?

Een soort pantoffel, maar dan van leer met luchtgaatjes?

En aan de voorkant een metalen schopelement ter protectie?

Rob

• Paul Broekman

• peet

hallo rob

ik ben er weer,,,,alles kits?

net terug van helse reis door midden-amerika

mexico-panama-city

vraagje

ik meende dat jij een heel goed adresje had voor slaaplaats in dehli,,,in de buurt van treinstation?

iets met een aa erin

het is voor mijn 2 dierbare nichtjes

mede namens mijn beeldschone tweelingnichtjes alvast dank

grt peet

utrecht

stadsie waor