Vliegtuigmaatschappijen

• Ger

Via Yatra.com kun je nogal wat domestic vluchten boeken voor allerlei maatschappijen?

Wie kan me wat meer informatie verstrekken over betrouwbaarheid en kwaliteit van de diverse maatschappijen zoals die luisteren naar de mooie namen zoals Kingfisher, Deccan, Indian airlines, Indigo, Jetlite, Spicejet, Jet airways

Alvast dank voor reacties!

• arend

http://www.indiamike.com/india-articles/all-about-domestic-flights-in-india/

• Sundri

Ik heb gevlogen met Air Deccan, Indian Airlines, Indigo, Go Air en Spicejet op verschillende routes. Weleens vertraging gehad, maar verder geen problemen. In mijn geval waren de vertragingen steeds het gevolg van slechte weersomstandigheden (vooral mist in december/januari) en niet van technische storingen. Sommige maatschappijen vliegen met nieuwe vliegtuigen, andere met tweede hands. Dat kun je zien aan de teksten op de stoelen. Zijn ze voor de Indiase maatschappijen gebouwd, dan staat de tekst meestal in Engels en Hindi. Is het tweede hands, dan bijvoorbeeld in Engels en Duits. De vliegtuigen van b.v. Indigo zijn nieuw.

• peter

heb diverse malen met spice jet gevlogen goedkoop en geen problemen. ook een paar keer met jet airways net zo goed alleen full service. vertragingen liggen vaak zoals eerder gezegd aan factoren buiten de airline om, en kan dus iedereen gebeuren.

• Kirsten

Ik weet niet meer welke maatschappij het was, Air Deccan of Go Air, dat we een vertraging hadden van 1 a 1,5 uur. Cirkelden we boven Mombay. Was wel even stressen omdat we in Mombay met Al Italia naar Milaan gingen, we zaten bij de laatste 10 met inchecken maar gelukkig toch aan boord (met 10 kg overgewicht :D ).

En die 1 a 1,5 uur vertraging was ivm de drukte (beetje vaag maar ok). Eenmaal van Milaan naar Schiphol hebben we 2 uur boven Schiphol gecirkeld, ivm die enorme storm in januari 2007.

• herna

Op www.airlinequality.com zijn reacties te lezen over ale vliegmaatschappijen.

• Marieke

Twee jaar geleden was het geloof ik nogal een chaos bij Deccan. Mijn ene vlucht was uren vertraagd en de andere werd gecanceld (ik kreeg beide keren wel netjes een sms). Dat scheen toen erg vaak voor te komen. Maar ik hoor dat ze tegenwoordig alles wat beter op orde hebben…

• p.rospere

Als ik kan kiezen uit meerdere maatschappijen en jet airways staat er bij, zal ik altijd voor jet airways gaan!